برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

درخشش دانشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش

دکتر حسین وطن پور روز دوشنبه در مراسم جشن روز فناوری در سالن اجتماعات دکتر شاملو دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: ما رتبه چهاردهم پژوهش در دنیا را بدست آوردیم و همچنین رتبه اول این موضوع را در منطقه داریم.
وی ادامه داد: تعداد دانشمندان یک درصد برتر ما قابل توجه است و این موضوعات نشان می‌دهد که پژوهش‌های ما با کیفیت بوده و دنیا هم از پژوهش‌های ما استفاده می‌کند.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعداد ثبت اختراعات ما در حال افزایش است، گفت: اتفاقات خیلی خوبی در حوزه پژوهش در حال رخ دادن است که ثمرات آن را باید بیشتر استفاده کنیم.
وطن پور افزود: در حوزه فناوری تلاش می‌کنیم تا آن را به سمت رفع نیازهای کشور هدایت کنیم.
وی اضافه کرد: امید به زندگی در ایران افزایش یافته و به همین دلیل نیاز جامعه به پژوهش‌های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بیشتر احساس می‌شود.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: دانش این حوزه از پیچیدگی‌های بالایی برخوردار نیست و با همکاری متخصصانی مانند مکانیک و الکترونیک، می توان مشکل را برطرف کرد.
وی بیان داشت: براساس آمایشی که در کشور انجام دادیم، حوزه فناوری در حوزه توانبخشی به عهده این دانشگاه است.
وطن پور اظهار داشت: پروژه های خوبی در این دانشگاه در حال انجام است که امیدواریم در سال های آتی به نتیجه برسند.
وی با اشاره به اینکه فناوران در جهت حل مشکلات جامعه گام برمی دارند، اظهار امیدواری کرد محصولات فناورانه بتواند با حمایت‌های وزارت بهداشت، وارد بازار شود و بخشی از مشکلات بیماران را کم کند.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: ما آمادگی داریم در ایجاد زیرساخت‌ها از جمله اتاق‌های تمیز و راه‌اندازی مراکز رشد و حمایت‌های مالی از طرح‌های پژوهشی کاربردی، به دانشگاه‌ها از جمله علوم بهزیستی و توانبخشی کمک کنیم.

  افزایش قیمت گوشت و مرغ در بازار

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)