برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شبکه تعمیر و نگهداری ریلی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روز پنجشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمل‌ونقل ریلی در کشور یکی از پرطرفدارترین و ایمن‌ترین روش‌هایی است که مردم برای جابه‌جایی از آن استفاده می‌کنند. اما این سیستم هم برای ماندگاری و ارائه مناسب خدمات به مشتریان نیاز به شبکه‌ای منسجم از خدمات تعمیر و نگهداری دارد.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با همین هدف به دنبال ایجاد این شبکه با همکاری دیگر حلقه‌های موثر حمل‌ونقل ریلی در کشور است.

عدم توجه به این موضوع، تبعات زیادی برای متولیان این حوزه دارد. کاهش رغبت مسافران به استفاده از این نوع حمل‌ونقل و زمان‌بر شدن ارائه خدمات از جمله این مشکلات و تبعات است. اما تعمیـر و نگهداری به موقع و مناسب خطوط ریلی نقش بسزایی در تامین ایمنی و بالا بردن سرعت ارائه خدمات در این بخش دارد.

شبکه منسجم تعمیر و نگهداری ریلی تنها زمانی می‌تواند کارایی داشته باشد که وضعیت موجود متولیان این حوزه در کشور شناسایی شود. به همین منظور هم گروه ریلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فهرستی از شرکت ها و مجموعه‌های فعال در این حوزه را تهیه کرده است تا با کمک آن‌ها بتواند این شبکه را راه‌اندازی کند.

قرار است شرکت بهره‌برداری مترو و راه‌آهن هم به این همکاری منجسم بپیوندند تا در کنار هم بتوانند نیازهای بخش تعمیر و نگهداری حمل‌ونقل ریلی در کشور را تامین کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  کشف جانوری که برای بقا به اکسیژن نیازی ندارد