برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پیاز شاگرد اول رشد قیمت یک ساله شد

گزارش روز شنبه ایرنا بر پایه جداول آماری مورد بررسی، حاکی است: هر کیلوگرم پیاز در بهمن ماه ۹۸ برابر با ۷۳ هزار و ۶۲۰ ریال، و در مقایسه با دی ماه پارسال که ۵۴ هزار و ۶۸۷ ریال بود، رشد ۳۴.۶ درصدی داشت، اما نسبت به بهمن ۹۷ افزایش ۹۴ درصدی را ثبت کرد.

همچنین سیب زمینی (درجه یک) در بهمن سال گذشته هر کیلوگرم ۴۲ هزار و ۵۵۴ ریال بود، نسبت به دی ۹۸ که ۳۸ هزار و ۶۷۶ ریال بود، رشد ۱۰ درصدی یافت، ولی نسبت به بهمن ۹۷ که هرکیلو گرم ۳۱ هزار و ۳۳۳ ریال نرخ داشت، افزایش ۳۵.۸ درصدی را نشان داد.

گوجه فرنگی در بهمن با افت ۲۲.۵ درصدی قیمت نسبت به دی ۹۸ به نرخ ۵۸ هزار و ۷۶۵ ریال عرضه شد، قیمت دی ماه ۷۵ هزار و ۸۰۸ ریال بود، اما در مقایسه با بهمن ۹۷ که هرکیلو گرم ۵۰ هزار و ۶۲۴ ریال بود، ۱۶.۱ درصد رشد دارد.

موز درجه یک هم بهمن ۹۸ به قیمت هرکیلو گرم ۱۶۱ هزار و ۹۹۹ ریال رسید، در مقایسه با دی ماه پارسال که ۱۴۶ هزار و ۵۷۱ ریال بود، به میزان ۱۰.۵ درصد رشد دارد، اما نسبت به بهمن ۹۷ که ۱۳۱ هزار و ۷۵۹ ریال بود، ۲۳ درصد افزایش نرخ دارد.

پرتقال تامسون شمال (درجه یک) در بهمن ۹۸ به قیمت هرکیلو گرم ۵۳ هزار و ۳۶۵ ریال بود و در مقایسه با نرخ ۴۶ هزار و ۸۱۸ ریال در دی ماه همان سال ۱۳.۹۸ درصد افزایش نشان می دهد، اما برابری آن با نرخ بهمن ۹۷ ثبت نشده است.

  رونق صنعت گردشگری توسعه اقتصادی شهرستان گرمی را به دنبال دارد

علاوه براین قیمت خرما در بهمن ماه سال گذشته به هرکیلو گرم ۲۵۴ هزار و ۲۳ ریال رسید، باتوجه به نرخ ۲۵۷ هزار و ۲۱۲ ریال افت ۱.۲ درصدی داشت، اما در مقایسه با قیمت ۱۵۵ هزار و ۸۷ ریال بهمن سال ۹۷ رشد ۶۳.۸ درصدی را نشان می دهد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)