برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نیاز به ایراد خطابه نیست باید به کاهش حداکثری ارتباطات انسانی توجه شود

با شیوع ویروس کرونا و انتشار آن در ایران از آغاز اسفندماه، بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان حوزه سلامت از مردم خواستند تا حضور در اماکن عمومی را به حداقل برسانند؛ مدارس و مراکز آموزشی نیز تعطیل شد. تشدید همه‌گیری این ویروس در ایران همانند سایر کشورها کار به جایی رساند که از مردم خواسته شد تا سفرهایشان را به زمانی دیگر موکول کنند و این روزها برای قطع زنجیره انتقال کرونا در خانه بمانند.

در این مدت بسیاری از افراد برای کمک به مردم برای در خانه مردم دست به ابتکاراتی زدند که از آن جمله می‌توان به سفرهایی مجازی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان های مختلف را نام برد.

حجت الله مرادخانی یکی از همین افراد است. وی در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی، گفت: بر اساس توصیه های کارشناسان حوزه سلامت و حتی مسئولان سازمان بهداشت جهانی  در خانه ماندن در حال حاضر بهترین راه قطع زنجیره انتقال است؛ هر شهروندی ابتدا برای حفظ سلامتی خود، نزدیکان و افراد جامعه اش باید توصیه‌ها را رعایت کند.

وی با بیان این که دیگر این روزها همه باید این توصیه‌ها را رعایت کنند، گفت: زمان اعلام موضع گیری‌ها به پایان رسیده است و الان باید همه افراد توصیه‌ها را بصوررت عملی رعایت کنند این کار نخستین و بهترین کاری است که افراد می توانند انجام دهند.

 مرادخانی که هم اکنون ساکن شهر آبدانان استان ایلام است درباره پویشی که این روزها در این شهر راه افتاده است، گفت: پویش مردمی منسجم با همکاری نیروهای شهرداری، وزارت بهداشت  و پادگان ارتش به منظور ضد عفونی کردن اماکن شهری راه افتاده است که سبب ارتقا بهداشت در این شهر شده است.

  ۱۱۰ روز بدون فوت کرونا؛ چین چگونه بیماران را درمان می کند؟

این استاد دانشگاه افزود: اطلاع رسانی این پویش که منطبق بر سیایت های موثق و دستورالعمل‌های جدید برای مبارزه به ویروس کروناست منجر شده تا کنون میزان ابتلا به این بیماری در شهرستان  کاهش یابد و تا کنون مورد فوتی گزارش نشده است.

وی گفت: این پویش مردمی در شهرستان آبدانان با شعار همه برای یک شهر، یک برای شهر همه فعالیت می‌کند.

این فعال حوزه صنایع دستی و گردشگری درباره دیگر فعالیتش برای روزهایی که مردم در خانه مانده‌اند و به سفر نوروزی نمی‌روند، گفت: در سال‌های قبل به دلیل علاقه به سفر،‌ به نقاط مختلف کشور سفر کردم و در طول سفر عکس و فیلم‌های مختلف و متنوعی از مکان‌هایی که سفر کردم در اختیار دارم و این روز ها در شبکه مجازی اینستاگرام آنها را با علاقمندان به اشتراک می گذارم.

این استاد دانشگاه افزود: چون یکی از تخصص‌های بنده پژوهش هنر است سعی کردم، شرحی کوتاه از این سفر ها بنویسم و خصلت مردم آن منطقه را معرفی کنم تا علاقمندان تجربه متفاوتی با تماشای این عکس و فیلم در دورانی که در خانه هستند، داشته باشند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)