برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شناسایی ۱۵۴ کانال فروش اینترنتی لوازم خانگی قاچاق

«مرتضی میری» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت فروش اینترنتی لوازم خانگی گفت: چند ماه قبل وزارت صنعت با دعوت از اتحادیه‌ها در تلاش بود اپلیکشینی راه اندازی کند تا تمام فروشگاه‌های جواز دار عضو این اپلیکیشن شده و آنجا فعالیت کنند.

وی ادامه داد: این طرح جامعی که قرار بود کلیه فروشگاه‌های لوازم خانگی در آن عضو باشند، هنوز کامل به ثمر نرسیده است. با این حال تعدادی از فروشگاه‌ها با مجوز اتحادیه و سازمان‌های مربوطه، فروش اینترنتی انجام می‌دهندکه آمار دقیقی درباره میزان فروش آنها وجود ندارد.

میری نسبت به عرضه کالاهای قاچاق در برخی سایت‌های اینترنتی هشدار داد و گفت: در کنار این سایت‌ها که  کالاهای با گارانتی و غیر قاچاق و شناسه‌دار عرضه می‌کنند، تعداد زیادی از سایت‌ها و کانال‌ها هم هستند که کالای تقلبی و بی‌ضمانت و قاچاق می‌فروشند؛ اما از آنجا که درگاه اینترنتی به آنها تعلق دارد، مردم به اشتباه افتاده و گمان می‌کنند این سایت‌ها قانونی هستند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد که باید سایت‌ها و کانال‌های مزاحم حذف شود تا مردم بتوانند با آسودگی خاطر از فروشندگان قانونی خرید کنند.

میری با بیان اینکه مغازه‌های فروش لوازم خانگی از روز شنبه (۳۰ فروردین) آغاز به کار می‌کنند، افزود:  البته مغازه داخل پاساژها همچنان تعطیل هستند؛ سایر مغازه‌ها نیز با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند و در صورت تخلف از آیین نامه بهداشتی، مغازه آنها پلمپ می‌شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  تصویب ۴۶۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن