برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مهارت فیزیوتراپی به کمک بیماران کرونایی و کادر درمانی می‌آید

به گزارش روز پنجشنبه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ایران محتوای علمی و عملی این کلیپ‌ها پیرامون نحوه استفاده از تجهیزات محافظت فردی در مواجهه با بیمار کووید- ۱۹، تمرین تنفسی بعد از فاز حاد بیماری کرونا در بخش‌های بیمارستانی و منزل و پاسخ به پرسش‌ها درباره بیماری کووید-۱۹ است.

 پاسخ به این پرسش ها توسط دکتر حسین اخوان فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی انجام می‌شود.

برای استفاده از دستورعمل‌های گفته شده به لینک زیر مراجعه شود:

http://uswr.ac.ir/index.jsp?fkeyid=&siteid=۱&pageid=۱۳۷۷۲&newsview=۱۶۴۳۲

دستورالعمل حمایت‌های روانی اجتماعی از بازماندگان و خانواده های متوفیان کووید-۱۹

همچنین این دانشگاه دستورالعملی چگونگی حمایت‌های روانی اجتماعی از بازماندگان و خانواده‌های متوفیان کووید-۱۹ را با همکاری چند تن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و  معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام (ره)، جمعیت هلال احمر و شهرداری تهران تهیه کرده است.

 نگرانی‌های موجود در مورد خانواده‌های متوفیان ویروس کرونا ناشی از عدم امکان برگزاری مراسم سوگواری به روش‌های معمول و رایج و به منظور پیشگیری از آسیب های احتمالی ناشی از فقدان و سوگ در خانواده، سبب تهیه این دستورالعمل شده است.

این دستورالعمل به انضمام پروتکل مشاوره سوگ از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی و زیر مجموعه وزارت بهداشت که مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را تحت پوشش دارند، ابلاغ شد.

این دستورالعمل، لزوم اقدامات و مداخلات تخصصی از سوی متخصصان روانی اجتماعی شامل مددکاران اجتماعی، روانشناسان و روانپزشکان، مراکز درمانی را مورد تاکید قرار داده است که می‌تواند به صورت ارائه مشاوره‌های غیرحضوری و حضوری و مداخلات مبتنی بر نیاز، برای عموم جامعه و بازماندگان و خانواده‌های متوفیان انجام شود.

  درمان کبد چرب با عصاره چای سبز و ورزش

هشت تن از اساتید و متخصصان حوزه‌های مددکاری اجتماعی، روانشناسی و روانپزشکی، گروه مولفان این دستورالعمل را تشکیل می‌دهند که سه تن از آنان، اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هستند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)