برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

انتشار پژوهش یونسکو با موضوع توسعه مهارت‌ها در زمان کرونا

به گزارش روز شنبه دانشگاه فنی وحرفه ای، هدف از این پژوهش مشترک، جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت های مناسب و به اشتراک گذاری دانش با هدف کمک به کشورها در سراسر جهان برای کاهش اثرات پاندمی کووید-۱۹ در زمینه های آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه مهارت ها است.

 مخاطبان این پژوهش ارائه دهندگان آموزش اولیه و مداوم فنی و حرفه ای، سیاستگذاران مانند وزارتخانه های کار و آموزش و شرکای اجتماعی مانند کارفرمایان و سازمان های کارگری هستند.

در کشورهایی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، قبل از شیوع کووید-۱۹ آموزش از راه دور به طور گسترده استفاده نمی شد. تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان (۴۶ درصد) از آموزش از راه دور برای دوره ها یا آموزش مهارتی استفاده نمی کردند.

همچنین یک سوم آن ها نیز تنها در برخی مواقع از این روش استفاده می کردند. تنها حدود ۱۳ درصد از کشورهای شرکت کننده در این نظرسنجی این روش را در بسیاری از مواقع یا به صورت مرتب استفاده می کردند.

در این پژوهش معلوم شد، ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که هیچ نوع آموزش از راه دور یا آفلاین در کشور آن ها ارائه نشده و مجبور بودند تمامی آموزش ها را به دلیل پاندمی کویید – ۱۹ لغو کنند.

جزئیات این پژوهش در سامانه دانشگاه فنی وحرفه ای و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات منتشر شده است. علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به این سامانه ها مراجعه کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  رشد ۶ درصدی صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا