برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

حمایت‌های مالی از طرح‌های پژوهشی مقابله با کرونا

به گزارش روز یکشنبه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این صندوق فراخوان ویژه «مقابله با کرونا» را منتشر کرد تا پژوهش‌ها برای مبارزه با این بیماری در کشور با سرعت بیشتری انجام و از آنها حمایت شود.

ارسال طرح‌های پژوهشی وثبت نام در این فراخوان از فردا اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و محققان برای ارسال طرح‌های خود تا ابتدای خرداد ماه فرصت دارند ، این فراخوان در راستای مسئولیت و ماموریت صندوق در زمینه، پژوهش در رابطه با پیشگیری، درمان و مقابله با عوارض فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیماری کرونا انجام شده است.

این فراخوان در حال حاضر اولویت صندوق و تمام کارگروه‌های آن برای حمایت از طرح‌های پژوهشی است، طرح‌های پژوهشی، دوره‌های پسا دکتری و رساله‌های دکتری در این زمینه با تمهیدات ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند، برای تسریع و اثربخشی بیشتر این حمایت ها، برخی شرایط و تسهیلات خاص در این فراخوان در نظر گرفته شده است.

در این زمینه امکان تمدید پسا دکتری موجود برای سال دوم یا درخواست پسا دکتری دوم در صورت ارتباط موضوع پژوهش با فراخوان، امکان برخورداری از حمایت تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال برای طرح‌های پژوهشی مرتبط با موضوع فراخوان، امکان برخورداری از حمایت تا سقف یک میلیارد ریال برای طرح های پژوهشی گروهی (بین حداقل دو دانشگاه یا مرکز پژوهشی) میان رشته ای و بین المللی (با مشارکت فعال همکاران بین المللی) مرتبط با موضوع فراخوان و امکان برخورداری از تسهیلات ویژه حمایتی برای رساله های دکتری برخی از این تسهیلات هستند.

متقاضیان می توانند تقاضای خود را از طریق سامانه کایپر (RTMS.INSF.ORG) در بخش فراخوان ویژه (مقابله با کرونا) در هر یک از کارگروه های موجود در صندوق ثبت کنند.

  گمرک هفته آینده تعطیل نیست 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)