برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شناسایی نوع حرکاتی که خطر آسیب‌های عضلانی – مفصلی را افزایش می‌دهند

به گزارش روز دوشنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محسن دماوندی در خصوص این پژوهش اظهار کرد: این پژوهش بخشی از طرح پژوهشی مشترک اینجانب با دکتر ریچارد دمونت (دانشگاه کنکوردیا، کانادا) و دکتر فیلیپ دیکسون (دانشگاه هاروارد، آمریکا) با عنوان: “Musculoskeletal Injury Prevention in Athletes” است.

ویهدف از این پژوهش را مطالعه پاسخ‌های کینماتیکی سه بعدی و عصبی – عضلانی مفصل زانو در اندام تحتانی که وزن بدن را تحمل می‌کند، در زمان نوسانات حرکتی چند سطحی و پس از پایان این نوسانات عنوان کرد.

دانشیار دانشکده علوم ورزشی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در این پژوهش برای اولین بار بیومکانیک مفصل زانو، به عنوان یکی از پرآسیب‌ترین مفاصل بدن، در حالی که نیروهای خارجی از چندین سطح بر آن اعمال می‌شوند، مورد ارزیابی قرار گرفت.

دماوندی ادامه داد: نتایج به‌دست آمده اطلاعات ارزشمند جدیدی در رابطه با چگونگی عملکرد سیستم عصبی هنگام مواجه با نیروهای خارجی اعمال شده بر بدن برای حفظ تعادل و همچنین کاهش خطر آسیب‌های مرتبط با آن، فراهم کرده است، علاوه بر این، نوع حرکاتی که خطر آسیب‌های عضلانی – مفصلی را افزایش می‌دهند نیز شناسایی شدند.

دانشیار بیومکانیک دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه اظهار کرد: نتایج این پژوهش می‌تواند مورد استفاده متخصصان علوم حرکت شناسی و ورزشی (مربیان ورزشی، فیزیوتراپ‌ها، ارتوپدیست‌ها، و پژوهشگران بیومکانیک و مهندسی پزشکی) برای ارتقای کارآمدی مکانیکی حرکت و بهبود روش‌های درمانی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، مقاله حاصل از این پژوهش با عنوان” Knee joint kinematics and neuromuscular responses in female athletes during and after multi-directional perturbations“ در ژورنال Human Movement Science منتشر شده است.

  ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در کهگیلویه‌وبویراحمد به کجا رسید؟

علاقه‌مندان جهت دسترسی به مقاله می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0167945719306888?dgcid=rss_sd_all

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)