برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بارگیری مستقیم کالا در واگن ریلی و صرفه جویی ۴ میلیارد تومانی

« حسن فلاح نژاد» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه رکورد شرکت بازرگانی دولتی در تخلیه سریع کشتی‌ها در بنادر جنوبی وشمالی بی‌سابقه است افزود: در این اقدام جدید عملیات بارگیری از کشتی‌ها در بنادر به طور مستقیم به واگن‌های سیستم حمل و نقل ریلی انجام می شود که در کاهش هزینه های حمل تاثیرگذار است. 

وی اظهارداشت: در یک ماه اخیر کالاهای اساسی از طریق واگن سیستم حمل و نقل ریلی به استان های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، کرج و خراسان رضوی ارسال شده است.

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: این اقدام در تخلیه و بارگیری هزینه های حمل بار از کشتی به انبار، انبارداری ، بارگیری مجدد از انبار، افت و ریزش کالا را کاهش داده است.

فلاح نژاد درباره تفاوت نرخ حمل جاده و ریلی گفت: حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای ۴۰ تا ۵۰ درصد در کاهش هزینه ها تاثیرگذار است اما علت استفاده از حمل  و نقل جاده ای محدودیت ما در سیستم ریلی کشور است که برخی استان ها و مراکز ذخیره سازی ما به سیستم ریلی متصل نیستند.

سهم ۲۳ درصدی حمل ریلی در انتقال کالاهای اساسی  

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه اکنون ۲۳ درصد حمل بار کالاهای اساسی کشور توسط سیستم ریلی انجام می شود افزود: هدف گذاری ما برای افزایش سهم استفاده از ناوگان ریلی کشور درحمل بار رساندن این رقم به ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

وی با بیان اینکه این امر نیازمند ایجاد زیرساخت هایی از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران است تا ما به هدف خود برسیم افزود: بنابراین اکنون آنچه که می توانیم با کمک واگن های سیستم ریلی جمهوری اسلامی ایران حمل و مابقی توسط حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد.

  رشد زیست فناوری کشور از سند چشم انداز پیشی گرفت

فلاح نژاد اظهارداشت: از ابتدای بهمن ماه ۹۸ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش تخلیه و حمل بار داشته ایم که رکوردی بی سابقه است.

وی درباره سرعت تخلیه بار از کشتی ها توسط این شرکت گفت: در بندر امام خمینی (ره) روزانه ۲۶ هزارتن بار تخلیه و همزمان حدود ۲۴ هزارتن حمل می شود که در مجموع  ۵۰ هزارتن تخلیه، بارگیری و حمل صورت می گیرد که در بنادر دیگر همچون بندرعباس،چنین است.

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه در مواردی شرکت بازرگانی دولتی رکورد تخلیه کشتی را طی مدت ۳.۵ تا هفت روزه را داشته است اضافه کرد:  در حالی که طبق روال تخلیه یک کشتی بیش از ۱۲ روز زمان می برد.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه کشتی های حمل کالاهای اساسی از بهمن ماه سال ۹۸ وارد کشور شده اند گفت: به دلیل سرعت بالای عملیات تخلیه بار تاکنون ریالی دموراژ پرداخت نشده بلکه ۵۰ روز جایزه تخلیه زودتر از موعد تخلیه کشتی ها را نیز داشته ایم.

وی درباره تخصیص ارز کالاهای اساسی افزود: تاکنون ارز مورد نیاز شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تامین کالاهای اساسی شامل برنج، شکر، روغن و گندم تخصیص داده شده و مشکلی در این خصوص نداریم.

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره قیمت حمل کامیون ها اظهارداشت: در بحث کرایه حمل جاده ای کامیون داران با همکاری سازمان حمل و نقل پایانه ها نرخ را  شناور گذاشتیم تا مسئله ای در حمل بار نداشته باشیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)