برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۴۱۱۴ نفر در سامانه کیا ثبت نام کردند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عصر سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اگرچه محدودیت مسافرت بین شهرستان‌ها تمام شد اما همچنان افراد پایش می‌شوند.

مرتضی شیخ زاده افزود:  افراد باید قبل از مسافرت در سامانه کیا ثبت نام کنند  تا زمان ورود آنان مشخص شود.

وی ادامه داد: گیت حاضر در محل برای انجام ثبت نام نیست اما با این حال برای رفاه حال مسافران امور ثبت نام را انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با این حال مردم نباید به امید ثبت نام در بندر پُهل، از ثبت نام خودداری کنند.

وی افزود: ثبت نام نکردن در مبدا، ازدحام مسافران در بندر پهل را به همراه خواهد داشت که با توجه به شرایط موجود، خطر انتقال ویروس را در پی دارد.

شیخ‌زاده گفت: فرایند ثبت نام در سامانه کیا حدود ۶۰ ثانیه زمان لازم دارد و ثبت نام در آن به مدیران کمک می‌کند تا برای پایش وضعیت شهرستان اطلاعات کاملی داشته باشند.

وی افزود: اگرچه مجتمع‎های تجاری از آغاز اردیبهشت بازگشایی شدند اما سایت های تفریحی و مکان‌های گردشگری و ژئوپارک همچنان تعطیل هستند و خدمت ارائه نمی‌کنند.

مسافران و گردشگران برای بازگشت به جزیره باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه «کیا» به نشانی « http://qea.qeshm.ir» و دریافت مجوز ورود اقدام کند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

  ثبت سفارش واردکنندگان غیرمتعهد به صورت سیستمی ممنوع شد

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)