برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

یارانه خرید تجهیزات آزمایشگاهی از ایران ساخت افزایش یافت

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد در این خصوص گفت: سال گذشته شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری درباره ارائه یارانه حمایتی خرید تجهیزات آزمایشگاهی فراخوانی را منتشر کرد. این طرح امسال نیز ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با توجه به استقبال مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در سال گذشته و با هدف بهره‌مندی بیشتر آنها از حمایت‌های این سازمان، یارانه خرید تجهیزات آزمایشگاهی از نمایشگاه را بیشتر کرده است.

اسدی فرد اظهار داشت: در این طرح مقرر شد یارانه مراکز دولتی عضو شبکه که جزو رتبه‌های یک تا ۱۰۰ در سال جاری بوده‌اند، برای خرید همه تجهیزات سطح یک یا دو در نمایشگاه، مشمول افزایش ۱۵درصدی یارانه شوند. همچنین بر اساس این طرح، مراکز دولتی عضو شبکه که در رتبه بالاتر از ۱۰۰ قرار گرفته‌اند، برای خرید همه تجهیزات سطح یک و دو عرضه‌شده، از ۱۰ درصد یارانه بیشتر بهره‌مند می‌شوند و مراکز خصوصی عضو شبکه هم که در ۱۰۰ رتبه اول شبکه آزمایشگاهی در سال جاری قرار دارند، برای خرید همه تجهیزات سطح یک یا دو، ۲۰ درصد یارانه بیشتر تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به ارائه این خدمات به بخش خصوصی هم، گفت: مراکز خصوصی عضو شبکه که در رتبه‌های بالاتر از ۱۰۰ قرار دارند، برای خرید تجهیزات سطح یک و دو از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، مشمول ۲۰ درصد یارانه بیشتر تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال می‌شوند.

به گفته اسدی فرد، این طرح حمایتی منجر به  توسعه بازار می‌شود و می‌تواند در بازار محصولات دانش‌بنیان بدون ایجاد بار مالی جدید روی دوش بودجه عمومی کشور، تحولات قابل توجهی ایجاد کند.

  فراخوان ثبت‌نام در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی

نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت هر سال بهمن ماه با حضور شرکت های دانش بنیان و خلاق در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی برگزار می شود. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)