برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جزییات امتحانات پایان ترم دانشگاه خوارزمی

محمد حسین عبداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: همان طور که در بخشنامه وزرات علوم آمده است در صورت تصویب و ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر امکان حضور دانشجویان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، امتحانات به صورت حضوری برگزار می شود؛ در غیر این صورت یکی از روش های پیشنهادی وزارت علوم اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای آموزشی دانشگاه خوارزمی تصمیم گیری شد که اگر دانشگاه ها تا زمان بندی تقویم آموزشی مقرر بازگشایی نشود، امتحانات به صورت مجازی و متناوب در قالب آزمون های کوتاه اجرایی و نمره نهایی دانشجویان تعیین شود.

 معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شده که در صورت صلاح‌دید اساتید، امتحانات به صورت حضوری شهریور ماه برگزار شود.

وی در ادامه توضیح داد: برای برگزاری امتحانات به روش حضوری در صورت اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، طبق تقویم آموزشی در ۲۱ خرداد و یا تیر ماه برگزار می شود؛ در غیر این صورت به دانشکده ها ابلاغ شده تا دروسی که امتحان آنها نیاز به کارگاه عملی، حضور دانشجو و … دارد در شهریور ماه برگزار شود. این اطلاعات و تعداد دروس در حال جمع آوری از دانشکده ها است.

امکان حذف ترم دانشجویان دکتری و ارشد فراهم شده است

عبداللهی در خصوص حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه اظهار داشت: دانشجویان دکتری و حتی کارشناسی ارشد در صورتی که برای انجام رساله به آزمایشگاه و کارگاه نیاز دارند، بنا به صلاح‌دید استاد راهنما و رعایت کامل نکات بهداشتی در دانشگاه حضور پیدا می کنند.

  کارگردان سریال خاتون کیست؟ [سریال شبکه نمایش خانگی]

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی در شرایط کرونا خوابگاه ها است، ادامه داد: فقط دانشجویانی که نیاز به محل اقامت ندارند می توانند با نظر و تصمیم گیری دانشکده ها و اساتید به دانشگاه بیایند.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی همچنین تصریح کرد: دانشجویان ارشد و دکتری که پایان نامه آنها به هر دلیلی نیاز به کار میدانی، حضور در برخی مدارس و … دارد و تا اواسط تابستان این شرایط فراهم نشود، می توانند با تصمیم گیری اساتید مربوطه، دانشکده و کمیته ذی ربط حذف ترم کنند.

عبداللهی در خصوص حضور دانشجویان کارشناسی نیز عنوان کرد: دانشجویان در روزهایی که کارمندان شیفت بندی شده‌اند،  می توانند به میز خدمت دانشکده‌ها مراجعه کنند، اما تمامی اساتید و کارمندان از طریق ایمیل نیز پاسخگو هستند.

وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی به عمل آمده،‌ تا آنجا که امکان پذیر سات انجام امور دانشجویان در پردیس کرج و تهران دانشگاه خوارزمی به صورت غیر حضوری باشد.

کلاس های درس دانشگاه های کشور هم زمان با شیوع ویروس کرونا متوقف و آموزش های الکترونیکی یا برخط از اسفندماه ۹۸ جایگزین آموزش های حضوری شد. برگزاری الکترونیکی کلاس ها همچنان در دانشگاه ها ادامه دارد اما با اعلام رییس جمهوری و بخشنامه وزارت علوم، حضور دانشجویان دکتری با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه ها بلامانع است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)