برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تاسیسات گردشگری گیلان همچنان تعطیل است

منصور هادی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رابطه با از سرگیری فعالیت مراکز پذیرایی و اقامتی استان گفت: ادامه تعطیلی تاسیسات گردشگری دستور موکد استاندار گیلان بوده و این دستور تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا است.
وی ضمن قدردانی از مدیران مراکز گردشگری برای همکاری در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های اسفند و فروردین اوج فعالیت مراکز گردشگری برای جذب گردشگران خارجی و داخلی بود، با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مراکز و تأسیسات گردشگری به دلیل قطع زنجیره انتقال آن، آسیب‌های مالی زیادی به این بخش وارد شده است.
وی یادآور شد: ۹۰ پروژه گردشگری در استان تکمیل‌ و آماده بهره برداری بود که به‌ علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده است.
هادی پور افزود: پس از طی بحران بیماری کرونا، ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۵ نفر به بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد چهار واحد به شهرستان رشت اختصاص دارد.
سرپرست معاونت گردشگری گیلان یادآور شد: سال گذشته موافقت اصولی ۱۲ طرح بوم‌گردی در شهرستان رشت صادر  و ساخت این واحدها آغاز شد و در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰  به بهره برداری خواهند رسید.
با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها، گامی بزرگ در راستای توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی در ایران برداشته شده است و در حال حاضر ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان وجود دارد.
گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.
 بر اساس گزارش ها، تا روز دوشنبه ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا  شده و  ۵۲۰۹ نفر جان باخته اند. همچنین  تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۸۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

  مردم منتظر خبرهای خوب در حوزه پرتاب ماهواره باشند

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)