برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خداحافظی آلمانی‌ها با سفرهای تابستانی

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان، پس از کنفرانسی ویدیویی با وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با شبکه اول سراسری این کشور گفت که دلیلی برای لغو هشدارهای مسافرتی و فراهم کردن امکان دوباره سفرهای بین‌المللی نمی‌بیند.
وی با اشاره به هشدارهای مسافرتی که در تمامی کشورهای جهان در پی شیوع کرونا صادر شده افزود: زمانی هم فراخواهد رسید که در باره اینکه چه وقت می‌توان این هشدارها را لغو کرد، صحبت خواهیم کرد، با این حال در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه در زمانی قابل پیش‌بینی بتوان دست به این اقدام زد، وجود ندارد.
ماس با بیان این که مرزها بسته و پروازهای بین‌المللی متوقف شده و مقررات منع عبور و مرور برقرار است تاکید کرد: تا زمانی که شرایط چنین است، باید از این نقطه عزیمت کرد که هشدارهای مسافرتی کنونی به قوت خود باقی خواهند ماند.

وزیر خارجه آلمان یادآور شد که امسال خبری از تعطیلاتی عادی در سواحلی که پر از گردشگر هستند چه در اروپا و چه در دیگر کشورهای جهان نیست.
به گفته وی اکنون باید در این باره که آیا اصلا شرایط و چارچوبی برای اجازه دادن به شهروندان برای سفر کردن به دیگر کشورها وجود دارد، تصمیم‌گیری کرد.
ماس به بزرگترین عملیات آلمان برای بازگرداندن شهروندان این کشور که در اثر شیوع کرونا، لغو پروازها و بستن مرزها در خارج از آلمان زمین‌گیر شده بودند، اشاره کرد و گفت: قرار نیست بار دیگر چنین عملیاتی برای بازگرداندن اجرا کنیم.
وی گفت‌ در صورت خروج از کشور باید امکان بازگشت مطمئن برای شهروندان نیز فراهم باشد و «برای این منظور به یک سیستم بین‌المللی تردد هوایی کارآمد نیاز است که در حال حاضر وجود ندارد.»

تاکنون با حدود ۲۵۰ پرواز از ۶۲ کشور جهان در حدود ۵ هزار شهروند اروپایی و ۲ هزار شهروند آلمانی به کشورهای خود بازگشته‌اند.
با اجرای کارزار بازگرداندن شهروندان به کشور از سوی وزارت خارجه آلمان، تاکنون ۲۴۰ هزار نفر موفق به بازگشت شده‌اند.
وی افزود برای اجرای این طرح که پس از شیوع سریع کرونا در جهان کلید خورد، بیش از ۲ هزار کارمند وزارت خارجه آلمان همکاری کرده و در شیفت های شب و آخر هفته مشغول به کار بوده‌اند.
ماس تاکید کرد که با این وجود هنوز زمان استراحت فرانرسیده است، زیرا هنوز حدود هزار شهروند آلمانی در انتظار بازگشت به خانه های خود هستند.
این در حالی است که بیشتر این افراد در مناطق دور افتاده از جمله جنگل های کلمبیا، جزایر دورافتاده نیم‌کره جنوبی و کشورهایی با فضای هوایی بسته به سر می برند.

  تصویب ۴۶۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن

طی هفته های گذشته آلمان محدودیت های بزرگی را درسراسر این کشور، ازبستن مدارس و اماکن فرهنگی تا جلوگیری از تجمع بیش از دو نفر اعمال کرد.
پس از تحت کنترل درآمدن ویروس کرونا، هفته گذشته دولت آلمان اعلام کرد از چهارم ماه مه (۱۵ اردیبهشت) مدارس بازگشایی می شوند و اولویت با دانش آموزانی است که باید بزودی در امتحانات شرکت کنند.
بر این اساس فروشگاه های با مساحت بیش از ۸۰۰ متر مربع هم اجازه دارند بار دیگر از مشتریان خود استقبال کنند.
اما همان گونه که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که محبوبیتش پس از ۱۴ سال حضور در راس قدرت آلمان به اوج خود رسیده، گفته است موفقیت در این مراحل همچنان شکننده است.
طبق این تصمیم، قوانینی که تجمع بیش از دو نفر را در اماکن عمومی منع می کند، به استثنای خانواده هایی که اعضای آنها در یک خانه زندگی می کنند، همچنان ادامه خواهد یافت.
همچنین برگزاری مناسبات بزرگ تا ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) ممنوع خواهد بود و احترام به قانون فاصله اجتماعی و رعایت حفظ فاصله یک و نیم متر اشخاص از یکدیگرضروری است.
طبق تازه‌ترین آماری که مؤسسه روبرت کخ آلمان منتشر کرد، تاکنون (پیش از ظهر روز جمعه ۲۴ آوریل) ۱۵۰ هزار و ۳۸۳ مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور شناسایی شده است. در عرض ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۳۷ نفر به شمار مبتلایان اضافه شده است.
بنا بر اعلام مؤسسه روبرت کخ تاکنون پنج هزار و ۳۲۱ نفر در آلمان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع شمار موارد شناسایی‌شده در آلمان نیز نزدیک به ۱۰۷ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)