برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

راه‌اندازی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی در شرق و شمال غرب کشور 

به گزارش روز شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر امیر علی حمیدیه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان زیست بوم فناوری و نوآوری هستند، گفت: آنها با فعالیت‌های فناورانه خود نگاهی نو را به این زیست بوم تزریق می‌کنند و با این نگاه ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی تربیت و پرورش این نسل را در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مد نظر قرار داده است.

وی بیان کرد: اتکا بر نیروی فعال زیست بوم فناوری و نوآوری در سال‌های اخیر گسترش یافته است، نیرویی که با دستاوردهای علمی و فناورانه‌ خود در رونق اقتصاد و رهایی از نفت تاثیرگذار بوده‌اند. در حوزه‌های گوناگون شاهد رونق این زیست بوم در کشور بوده‌ایم، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یکی از حوزه‌ایی است که در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در آن رقم خورد، به گونه‌ای که در مدت ۶ سال رتبه علمی کشور در این حوزه به صورت چشمگیری ارتقا یافت و در حال حاضر در جایگاه سیزدهم سطح بین المللی قرار داریم، همه این اتفاقات به مدد فعالیت نیروی انسانی در این حوزه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اما ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی برای گسترش فعالیت‌ها در این حوزه برنامه‌ها دارد، ایجاد و راه اندازی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نیز اقدامی دیگر است تا تربیت و پرورش نیروی انسانی در این حوزه سرعت گیرد. به گونه‌ای که به زودی در شمال غرب و شرق کشور با حمایت ستاد این پژوهش سراها ایجاد می‌شود، حمایت از محققان جوان و رساله‌های دکتری یکی از این برنامه‌ها است که در سال گذشته دنبال می شود.
به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، قرارداد ایجاد این پژوهش‌سراها منعقد و وارد مرحله اجرایی شده است، سلول‌های بنیادی دانش آینده است و با توجه به توانمندی‌هایمان می‌توانیم به خوبی در این حوزه پیشرفت داشته باشیم، پژوهش سراهای دانش آموزی نیز مکانی برای تربیت و پرورش آینده سازان این حوزه محسوب می‌شو،. به زودی با راه اندازی آنها در بجنورد و سلماس شاهد رونق فعالیت‌های دانش آموزی خواهیم شد.

  زالی: کودکان کار کانون بالقوه انتقال کرونا محسوب می‌شوند

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)