برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گروه ۲۰ در اندیشه نجات صنعت گردشگری از گرداب کرونا

این رسانه فرانسوی افزود: بحران شیوع کرونا که صنعت گردشگری جهان را از نفس انداخته است، طبق آمار شورای جهانی سفر و گردشگری، ۷۵ میلیون شغل را در این صنعت تهدید می‌کند.

براساس گزارش سازمان «همکاری و توسعه اقتصادی» (OECD)، احتمال می رود به دلیل محدودیت های سفر ناشی از بیماری کووید-۱۹،  این صنعت امسال با کاهش رشد ۴۵ درصدی مواجه شود.

وزیران گردشگری کشورهای گروه ۲۰،  در نشستی مجازی به میزبانی عربستان سعودی، متعهد شدند که «درباره  لغو محدودیت های سفر، هماهنگی های لازم را به عمل آورند چرا که اکنون بسیاری از کشورها درصدد کاهش محدودیت های اعمال شده ناشی از بحران شیوع کرونا و حمایت از رونق اقتصادی بخش گردشگری هستند.»

در بیانیه پایانی وزیران گردشگری کشورهای گروه ۲۰ تاکید شد  که این کشورها خود را متعهد به حمایت از شرکت ها، کارفرمایان و کارگران بخش گردشگری دانسته و باید با شرایط پسابحران کرونا هماهنگ شوند.

در عربستان سعودی که  ریاست گروه ۲۰ را بر عهده دارد، بخش گردشگری به عنوان صنعتی نوظهور، تنها چند ماه پس از صدور روادیدهای گردشگری در سپتامبر (شهریور)  گذشته و با امید جذب  ۱۰۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰، بشدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون ریال (۱۲۳ میلیون یورو) برای قرنطینه هزاران نفر هنگام ورود به کشور، هزینه کرده است.  

چندی پیش، شورای جهانی سفر و گردشگری طی نامه‌ای به مقامات جهان، دولت‌ها و حکومت‌ها هشدار داد صنعت گردشگری در جهان با تهدید حیاتی روبه‌رو است و از آنها خواسته بود برای نجات میلیون ها شغل در معرض نابودی، اقدام عاجل و فوری انجام دهند.

  نتیجه کنکور دکتری ۹۹ این هفته اعلام می شود

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)