برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دانشگاه علم‌وفرهنگ دانشجوی دکتری سهمیه استعدادهای درخشان می‌پذیرد

به گزارش روز شنبه دانشگاه علم و فرهنگ، این دانشگاه با هدف فراهم کردن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد از بین دانش آموختگان کارشناسی ارشد دانشگاه‏‌ها و مؤسسه‏‌های آموزش عالی کشور و در راستای اجرای «آیین‎‏نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری» مصوب جلسه تاریخ ۲۷ خرداد ماه سال ۱۳۹۳ شورای هدایت استعدادهای درخشان، آیین‏‌نامه شماره ۲۱/۶۷۲۷۲ تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اصلاحیه آن به شماره ۲۱/۲۳۷۲۰۰ تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۳ و دستورالعمل اجرایی آیین‎‏نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد به شماره ۳۶۰۶ تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ سازمان سنجش آموزش کشور (دریافت آیین‌‏نامه و دستورالعمل اجرایی)، آمادگی خود را برای پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط عمومی و اختصاصی در دوره دکترای تخصصی اعلام می کند.

این پذیرش در رشته های زیست‏ شناسی‏ جانوری- سلولی و تکوینی، مدیریت گردشگری، روان‏شناسی بالینی، حقوق خصوصی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران – سازه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ صورت می گیرد.

شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجوی دوره دکتری بدون آزمون

شرایط عمومی پذیرش در این دوره از این قرار است: اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،  پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد، نداشتن سوء‌پیشینه به تشخیص مراجع صاحب صلاحیت، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه‌‏های محارب و ملحد و عدم هواداری از آنها

همچنین دانشجویان این دانشگاه، در صورت تأمین اعتبار، از مزایای وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و نیز از تسهیلات صندوق قرض‌‏الحسنه دانشجویان ایران (وام ازدواج و وام‏های عادی ضروری و اضطراری) برخوردار می شوند.

این دانشگاه هیچ تعهدی در قبال تأمین خوابگاه ندارد. اما تلاش خود را برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‏‌های خصوصی معتبر و مورد تأیید دارد.

اعطای هر نوع مدرک تحصیلی منوط به گذراندن تمامی واحدهای مصوب درسی رشته تحصیلی، از جمله تصویب و دفاع از رساله مربوط است.

در صورت ترک تحصیل، اخراج و یا انصراف از تحصیل، بدون عذر موجه به تشخیص دانشگاه، شهریه دوره تا زمان تحصیل دریافت خواهد شد.

از دانشجو همزمان با ثبت‌‏نام نهایی، ضمانت لازم برای تحصیل در طول مدت دوره آموزشی دریافت می شود.

همچنین در شرایط اختصاصی پذیرش دانشجو در دوره دکتری استعدادهای درخشان دانشگاه علم و فرهنگ آمده است: دانش‌‏آموخته یا دانشجوی نیمسال آخر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌‏های معتبر داخل کشور مورد تأیید وزارتخانه های «علوم، تحقیقات و فناوری»  و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» (به تشخیص دانشگاه)، نگذشتن بیش از ۲ سال از تاریخ فارغ‏‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد داوطلب، داشتن حداقل میانگین کل ۱۶ در مقطع کارشناسی و میانگین کل حداقل ۱۷ – بدون احتساب نمره پایان‏‌نامه – در مقطع کارشناسی ارشد و کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‏‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه

بر اساس تبصره این بخش، درصورتی‏‌که داوطلب دارای حداقل یک مقاله علمی – پژوهشی مستخرج از پایان‌‏نامه چاپ شده یا دارای نامه پذیرش چاپ قطعی در مجلات نمایه شده برتر JCR (مورد تأیید استاد راهنمای اصلی) باشد و با حذف نام اساتید راهنما و مشاور نویسنده اول تلقی شود، داوطلب می‏‌تواند به صورت مشروط درخواست پذیرش نماید. بدیهی است در صورت تأیید مقاله ارائه شده توسط گروه آموزشی ذی‏ربط، امکان بررسی درخواست پذیرش داوطلب فراهم می شود.

پذیرش قطعی پذیرفته‌‏شدگان، منوط به تأیید صلاحیت عمومی آنان توسط مراجع ذی صلاح مربوط و تأیید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور است.

کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان  MCHE یا معادل آن در سایر آزمون‏‌ها پیش از آزمون جامع دکتری نیز از دیگر شرایط اختصاصی پذیرش در این دوره ها است.

دانشجویان دکتری به ازای انتشار یا ارائه هر مقاله متناسب با سطح علمی و میزان اعتبار مجله یا کنفرانس، براساس مصوبه شورای پژوهشی دانشگاه مستند به آیین ‏نامه تشویق فعالیت‏‌های پژوهشی، از تخفیف در شهریه برخوردار می شود.

  پرداخت ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به هنرمندان صنایع‌دستی

نکات مهم پذیرش دانشجو در دوره دکتری

اتباع غیرایرانی و دانش ‏آموختگان دانشگاه‌‏های خارج از کشور، مجاز به ارائه درخواست استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان نیستند.

همچنین داوطلبان با مدارک تحصیلی معادل کارشناسی ارشد مجاز به ثبت نام نیستند.

از سوی دیگر، مقالاتی هم که در مجلات بدون اعتبار علمی از نظر وزارتین علوم و بهداشت چاپ شده باشند، قابل بررسی و امتیازدهی نیستند.

در صورت ارائه تألیف، گردآوری یا ترجمه کتاب، لازم است تألیف یا ترجمه ارائه شده مرتبط با رشته تحصیلی داوطلب باشد، در غیر این‏صورت امتیازی به آن تعلق نمی‌‏گیرد.

 داوطلبان تنها مجاز به ارائه درخواست پذیرش در یک رشته تحصیلی هستند و درصورت ارائه درخواست های متعدد از فهرست داوطلبان حذف می شوند.

 چنانچه در هر یک از رشته‌‏های اعلام شده، از طریق آزمون ورودی دوره‌‏های دکتری تخصصی، تعداد پذیرفته‌‏شدگان به حدنصاب نرسد، از طریق سهمیه استعدادهای درخشان نیز در رشته‌‏های مورد نظر، پذیرش دانشجو انجام نمی‌‏شود.

کسب حدنصاب علمی لازم برای پذیرش که توسط گروه آموزشی تعیین و مورد تصویب دانشگاه قرار گرفته است، از شرایط اصلی پذیرش است و در صورت عدم کسب حد نصاب مذکور، دانشگاه ملزم به پذیرش داوطلبان برگزیده علمی نمی‌‏باشد.

 دانشجویان نیمسال آخر در صورت پذیرش، باید حداکثر تا ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۹ از پایان‏‌نامه خود دفاع کرده و فارغ‌‏التحصیل شوند؛ در غیراین صورت اسامی آنان از فهرست داوطلبان واجد شرایط پذیرش حذف می شود.

پذیرفته‏‌شدگان دوره‌‏های تخصصی دکتری بدون آزمون (استعدادهای درخشان) به صورت تمام وقت اشتغال به تحصیل خواهند داشت و مشمول کلیه مقررات آموزشی و انضباطی دانشگاه خواهند بود.

چنانچه در هر مرحله از ثبت نام و یا اشتغال به تحصیل، مشخص شود که داوطلب دارای هر یک از شرایط و ضوابط عمومی یا اختصاصی ورود به دوره دکتری مندرج در این اطلاعیه نبوده است، بلافاصله از ثبت نام یا ادامه تحصیل او جلوگیری می‌‏شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

به مدارک ناقص و درخواست داوطلبانی که واجد شرایط الزامی پذیرش نباشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی نیز قابل استرداد نیست؛ بنابراین اکیداً توصیه می‌‏شود داوطلبان قبل از ثبت نام، مفاد اطلاعیه را به دقت مطالعه و در صورت اطمینان از داشتن تمامی شرایط، ثبت‏‌نام کنند.

اطلاعات تکمیلی صرفاً از طریق پایگاه اطلاع ‏رسانی دانشگاه به نشانی www.usc.ac.ir اعلام خواهد شد، لذا داوطلبان لازم است تا زمان اعلام نتایج، اخبار و اطلاعیه‌‏های مربوط را از پایگاه اطلاع‏ رسانی مذکور ملاحظه و پیگیری کنند و دانشگاه مسئولیتی در قبال اطلاع‌‏رسانی جداگانه به داوطلبان نخواهد داشت و عدم مراجعه داوطلبان در زمان‏‌هایی که اعلام خواهد شد، به منزله انصراف آنان تلقی می‏‌شود.

مصاحبه علمی و اعلام نتایج

نتیجه بررسی اولیه درخواست داوطلبان و راه‏یافتگان به جلسه مصاحبه، از طریق پایگاه اطلاع‏ رسانی دانشگاه (www.usc.ac.ir) اعلام خواهد شد.

جلسه آزمون شفاهی برگزیدگان علمی، ترجیحاً همزمان با جلسه مصاحبه داوطلبان آزمون نیمه‏‌متمرکز دوره‏ های دکتری تخصصی سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد و اطلاعیه دعوت به جلسه به تفکیک رشته‏، از طریق پایگاه اطلاع ‏رسانی دانشگاه اعلام خواهد شد، لذا داوطلبان محترم صرفاً از این طریق تاریخ مصاحبه خود را مشاهده و مراجعه کنند و دانشگاه مسئولیتی برای اطلاع‌‏رسانی از طرق دیگر ندارد و عدم مراجعه داوطلب در روز برگزاری مصاحبه به منزله انصراف وی از درخواست پذیرش خواهد بود و امکان برگزاری مجدد جلسه، مقدور نخواهد بود.

داوطلبان واجد شرایط، لازم است حداکثر تا پایان روز پنجشنبه مورخ ۲۲ خردادماه سال ۱۳۹۹ مدارک مورد نیاز را به پست الکترونیکی  [email protected] ارسال کنند.

داوطلبان شرکت در این دوره برای اطلاع از مدارک لازم، مهلت ارسال مدارک و نحوه ارسال به سایت دانشگاه علم و فرهنگ مراجعه کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)