برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پارچه‌های آل بویه در ویترین موزه رضا عباسی

«آل بویه یا بوییان نخستین حکومت شیعی حدود ۱۱۰۰ سال پیش (۳۲۰–۴۴۷ ق) در ایران و بخش‌های مرکزی، غربی و جنوبی ایران و عراق فرمانروایی می‌کردند.»

صدیقه قدرت آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تالارهای نمایش و مخازن رضا عباسی در زمان تعطیلی موزه های کشور به علت شیوع کرونا ساماندهی شده و در این راستا ۲ ویترین به تالار اسلامی آن افزوده شد.

وی عنوان کرد: این پارچه های نفیس دوران اسلامی، پیش از آن در مخزن موزه نگه داری می شد.

مدیرموزه رضا عباسی همچنین از تغییر ۲۰ درصد چیدمان اشیای موجود تالارها خبرداد و گفت: همه ساله باید تعدادی از اشیای قدیمی جای خود را به آثار کمتر دیده شده، بدهند و آثار جدید در معرض دید عموم قرار گیرد.

به گفته قدرت آبادی، آخرین جابجایی اشیا مربوط به سال ۹۷ بود که تنها ۲درصد آثار تالارهای موزه تغییر داشت.

وی تصریح کرد: همچنین تعویض کف پوش ویترین های تالارها، ساماندهی مخزن پارچه های موزه، تصحیح و تکمیل زیرنویس ها، متون تخصصی هر تالار، تهیه عکس و مطلب و فیلم های معرفی آثار موزه ای جهت بارگذاری در شبکه های مجازی از دیگر اقدامات مهمی بود که در روزهای اخیر انجام شد.

قدرت آبادی با اشاره به بازدید مجازی از موزه های کشور همزمان با شیوع کرونا اعلام کرد: موزه رضا عباسی پس از موزه ملی بیشترین بازدید را در اینستاگرام، توئیتر، ایمیل، آپارات و رادیو موزه به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، حدود ۵۰هزار شی تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می شود که یک هزار مورد آن در معرض دید عموم قرار دارند.

  ۲۴۲ میلیارد تومان به ‌حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شد

این موزه پنج تالار دارد و  در سال ۱۳۵۶ در خیابان شریعتی – نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)