برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مجوز فعالیت واحدهای رده سه زیست‌محیطی در پارک فناوری پردیس صادر شد

به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طبق «تصویب‌نامه ضوابط استقرار واحدهای صنایع پیشرفته و فعالیت‌های دانش‌بنیان در هیات دولت»، استقرار و فعالیت واحدهای متقاضی تا رده سه زیست‌محیطی در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس بلامانع است.

این کار با هدف تسهیل کسب‌وکارهای فناورانه، رونق فعالیت‌های بخش خصوصی، افزایش حمایت‌های دولتی از کالاها و خدمات داخلی و کاهش خرید و مصرف کالاهای مشابه خارجی، اجرایی می‌شود.

در جلسه سوم اردیبهشت‌ماه هیات دولت به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری ایران، مجوز استقرار و فعالیت واحدهای متقاضی تا رده سه زیست‌محیطی در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس صادر شد.

پارک فناوری پردیس به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگترین پارک فناوری کشور با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در سال ۱۳۸۴ در زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری و با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی – پژوهشی کشور با هدف تجاری‌سازی دستاوردهای فناوران و ایجاد بستر مناسب برای رشد فناوری و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شد. در این پارک به عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تاکنون بیش از ۲۵۰ واحد فناور دانش‌بنیان از بین بیش از ۱۹۰۰ متقاضی در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، فناوری نانو، مواد جدید، مکانیک و اتوماسیون به عضویت پذیرفته شده و این واحدهای فناور توانسته‌اند مراکز تحقیق یا دفاتر طراحی و مهندسی خود را در پارک فناوری پردیس ایجاد و مستقر کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  زالی: جهش ویروس کرونا می‌تواند اثربخشی واکسن را زیرسوال ‌ببرد