برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کرونا و تنهایی دشت دریاسر تنکابن

دشت دریاسر در ارتفاع بیش از ۲ هزار متر از سطح دریا واقع شده که با رویش گل های طلایی رنگ بابونه در اردیبهشت ماه به یکی از مناطق گردشگر پذیر در غرب مازندران تبدیل می شود و هزاران علاقه مند به طبیعت گردی را به سوی خود می کشاند.

این دشت زیبا در زمستان پوشیده از برف است ، اما با آغاز فصل بهار و آب شدن برف ها پوشش گیاهی سبز آن و سپس گل های بابونه نمایان می گردد و با ایستادن در میان این گل ها می توانید قله ۴۱۷۵ متری سیالان را به نظاره بنشینید و از دیدن آن لذت ببرید.

تابستان این دشت روزهای بسیار گرم و شب های بسیار سردی دارد به طوری که اقامت یک شب در اینجا بدون وسایل گرمایشی امکان پذیر نیست اما با این وجود بسیاری از گردشگران در سال های گذشته اقدام به برپایی چادر در شب می کردند تا در آسمان دریاسر به راحتی ستاره ها را ببینید و شاهد پدیده شهاب باران باشند.

هر ساله با شروع اردیبهشت ماه بسیاری از افراد در قالب گروه های کوهنوردی ، طبیعت گردی و گردشگری به این دشت زیبا سفر می کردند ، اما امسال به دلیل شیوع کرونا و جهت جلوگیری از گسترش این ویروس خطرناک ممنوعیت هایی در این زمینه اعمال شده است و از ورود افراد به این دشت جلوگیری خواهد شد.

سفر به دریاسر بعد از شکست کرونا

یکی از علاقه مندان به طبیعت گردی با ابراز تاسف از وضعیت به وجود آمده به واسطه شیوع کرونا گفت : امسال آب و هوای مازندران به واسطه بارندگی هایی که در فصل بهار دارد نسبت به سال های قبل لطیف تر است و برای طبیعت گردی کاملا مناسب می باشد اما افسوس که کرونا این فرصت را از ما گرفت.

علی عاشوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هر سال در اردیبهشت ماه به همراه جمعی از دوستان به دشت دریاسر سفر می کردیم و با برپایی چادر ، گرفتن چند عکس یادگاری و تماشای مناظر زیبا خاطره ای خوش و بیادماندی برای خود و دوستان رقم می زدیم.

وی اظهار داشت : متاسفانه امسال اعلام شده که به دلیل شیوع کرونا نمی توانیم به دشت دریاسر سفر کنیم و بسیاری از علاقه مندان به طبیعت گردی از این بابت بسیار ناراحت هستند.

عاشوری با بیان اینکه حفظ سلامت انسان مهمتر از طبیعت گردی است ، خاطر نشان کرد : با اینکه ماندن در خانه آن هم در اردیبهشت ماه برای علاقه مندان به طبیعت بسیار سخت است اما حفظ سلامت انسان ها در اولویت قرار دارد و باید از سفر به دریاسر پرهیز نمود.

  نگرانی کشاورزان ابرکوهی از افزایش قیمت کودشیمیایی

وی یادآور شد : اکنون که کادر درمانی بیمارستان ها در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و زحمات زیادی را متقبل شده اند ، نباید با سفر کردن به طبیعت تلاش های آنها را نادیده گرفت و آنها را از ادامه مسیر مایوس کرد.

سفر به دشت دریاسر فعلا ممنوع

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تنکابن نیز در این باره گفت : جشنواره دشت دریاسر یکی از جاذبه های گردشگری است که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شد و بسیاری از طبیعت گردان به صورت خودجوش یا سازماندهی شده به این مکان دیدنی سفر می کردند.

سعید بهادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در سال های گذشته حدود ۳۰ هزار نفر تنها در یک روز از اقصی نقاط کشور به این دشت زیبا سفر می کردند اما امسال به دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از گسترش این ویروس تمامی برنامه ها لغو شده است.

وی اظهار داشت : اداره ورزش و جوانان نیز تمامی مجوز ها برای اعزام گروه های کوهنوردی به دشت دریاسر را لغو کرده است.

بهادری با بیان اینکه طبیعت گردی در فصل بهار بسیار لذت بخش است ، یادآور شد : با توکل به خداوند وتوجه به توصیه‌های کادر بهداشت ودرمان کرونا را شکست خواهیم داد و طبیعت گردی و بهره مندی از مناظر زیبا و بکر طبیعی در دوران پسا کرونا برای ما بی خطر و لذت بخش تر خواهد بود.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.                                                                                                                                                                                                                                                                                           

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)