برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

واردات یک میلیون تن کالای اساسی

« حسن فلاح نژاد» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه ذخایر موجود کالاهای اساسی مطلوب است، گفت: امسال ۲۴۰ هزار تن برنج، ۴۱۱ هزارتن روغن و ۳۰۰ هزارتن شکر خام خریداری شده است و کمبودی نداریم.

واردات ۵۰ هزارتن برنج برای تنظیم بازار

مدیر کل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از ورود ۵۰ هزار تن برنج به کشور خبرداد و گفت: تاکنون ۴۰ هزارتن برنج در قالب دو محموله وارد بندر چابهار شده که از این میزان تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن بارگیری و به استان ها ارسال شده است.

فلاح نژاد گفت: در این هفته یک کشتی با محموله ۱۰ هزار تنی دیگر برنج در بندر بوشهر کناره‌گیری و تخلیه بار می‌شود.

ورود ۱۱۴ هزار تن شکر جدید

مدیر کل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: امسال برای تنظیم بازار دو کشتی ۵۴ هزارتنی شکر وارد و تخلیه شده که در حال بارگیری به استان‌ها است.

وی اضافه کرد: طی هفته آتی یک کشتی با محموله ۶۰ هزارتن شکر خام در بندر امام خمینی (ره) کناره گیری می کند.

۱۰۱ هزارتن روغن خام در راه است

فلاح نژاد موجودی روغن خام کشور را بیش از ۳۵۰ هزار تن دانست و گفت: طی یک هفته آتی حدود ۳۵ هزارتن روغن خام در  بنادر شمالی کشور وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین دو محموله ۳۳ هزار تنی روغن خام در بندر عباس و بندر امام خمینی (ره) وارد می شود.

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: شیوع کرونا تاکنون مشکلی در بحث تامین و خرید کالاهای اساسی از دیگر کشورها بوجود نیاورده زیرا در سال ۹۸ خرید اکثر این کالاها قبل از شیوع کرونا انجام شده است.

  میکروب‌های روده در ابتلا به اوتیسم دخالت دارند

وی ادامه داد: تاکنون فروشندگان کشورهای صادرکننده کالاهای اساسی به ایران به تعهداتشان عمل کرده اند و هیچ مشکلی نداریم.

فلاح نژاد تصریح کرد: میزان واردات برنج، روغن و شکر بستگی به سفارش ستاد تنظیم بازار برای توزیع در سطح بازار و حفظ ذخایر استراتژیک دارد زیرا کشور حداقل ذخایر راهبردی را در این کالاها باید داشته باشد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)