برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اولین دانشگاه نوآوری راه‌اندازی می‌شود

محمد مهدی طهرانچی روز شنبه در آیین افتتاح اولین سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه ای (برج دکتر قریب) اظهار داشت: واحد پردیس دانشگاه آزاد تا پیش از این کار آموزشی می کرد اما ایجاد یک «دانشگاه نوآور» در اکوسیستم نوآوری پردیس که شرکت های دانش بنیان در آن قرار دارند، اتفاق بزرگی است که اولین بار مفهوم پردیس را تکمیل می کند.

وی ادامه داد: این مرکز می تواند منشا تحول در سال جهش تولید باشد. همچنین به زودی در تهران سرای نوآوری صنایع خلاق در دانشکده هنر و معماری و چند سرای نوآوری تخصصی در طول تابستان افتتاح می شود.

طهرانچی با بیان اینکه امروز باید فضا و نسل دانشگاه تغییر کند و نوع جدیدی از فعالیت آغاز شود، تصریح کرد: با خرید مجتمع سوهانک و تجمیع واحد تهران مرکز، جنوب و غرب فضای مناسبی برای آموزش و دانشگاه جدید فراهم‌ شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مجتمع سوهانک، ولیعصر و پیامبر اعظم برای ما مجتمع های ارزشمندی هستند. ما به دنبال تحول در دانشگاه هستیم تا مسئله دانشگاه کارآفرین حل مسئله شود تا بتوانیم در این ریل حرکت کنیم.

طهرانچی اظهار داشت: برای تحقق این هدف علاوه بر اختصاص فضای مناسب در شهرستان ها، در نظر داریم فضای ۲۰ هزار مترمربعی در تهران را در اختیار جوانان قرار دهیم تا جهش تولید محقق شود.

رییس دانشگاه آزاد گفت: بیش از ۴۰۰ واحد در کشور داریم و امروز با نقشه راهی که در نظر گرفته ایم شرایطی فراهم شده تا دانشگاه پردیس در نزدیکی پارک علم و فناوری پردیس به اولین دانشگاه نوآوری تبدیل شود و تمام شبکه دانشگاه به نوآوری پردیس و پارک علم و فناوری پردیس متصل شود.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی شده شاخصی به نام «کارآمادگی دانشجو» در دانشگاه مقرر شود به طوری که دانشجو در زمان فارغ التحصیلی میزان کارآمادگی او بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد.

  امکان بازرسی زمینی و هوایی با استفاده از سامانه سهنگ فراهم شد

همچنین طهرانچی در جمع خبرنگاران درخصوص هدف احداث این مرکز، اظهار داشت: مجموعه سراهای نوآوری دربرگیرنده پارک علم و فناوری، مرکز رشد و شتابدهنده ها است. دانشجویان بسیاری از شهرستان ها در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند که نیاز است این استعدادها در شتابدهنده ها فعالیت کنند و می توانند در سرای نوآوری در راستای پیشرفت شهر خود فعالیت کنند. همچنین در راستای عدالت توسعه ای این سرا را افتتاح کرده ایم.

حضور دانشجویان دکتری در واحدهای دانشگاه آزاد محل زندگی خود

وی در خصوص حضور دانشجویان دکتری در واحدهای دانشگاه آزاد توضیح داد: دانشگاه های کشور همچون دانشگاه آزاد پراکندگی ندارند. مقرر شده است در شهرستان هایی که وضعیت آنها از نظر شیوع بیماری کرونا سفید اعلام می شود، واحدهای دانشگاهی شروع به فعالیت کنند و امکانات لازم در اختیار دانشجویان دکتری واحد شهر دیگر قرار بگیرد.

رییس دانشگاه آزاد ادامه داد: ما هنوز مذاکره ای در خصوص حضور دانشجویان و بازگشایی دانشگاه ها با ستاد ملی مبارزه با کرونا نداشته ایم. ظرفیت دانشگاه آزاد بسیار زیاد است و ما اعلام کردیم به محض اینکه شهری سفید شود، اجازه فعالیت دانشگاه ها در آن شهر داده شود و دانشجویی که در آن شهر زندگی می کند، می تواند در آن دانشگاه از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی استفاده کند. به این ترتیب علاوه بر رفع برخی نیازهای دانشجویان، زمانی که ترم پایان یافت یک طرح تعاون بین دانشگاه ها ایجاد می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)