برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آیا داروهای فشارخون شدت کووید -۱۹ را افزایش می‌دهند؟

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، از ابتدای شیوع کووید- ۱۹ این سوال ذهن محققان را درگیر کرد که آیا مصرف داروهای متداول کنترل‌کننده فشار خون در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مضر است و منجر به شدت بیماری می‌شود؟
محققان دانکشده پزشکی NYU Grossman در نیویورک برای یافتن پاسخ مطالعات جدیدی را آغاز کردند. نتیجه نشان می‌دهد هیچ ارتباطی بین چهار گروه دارویی تنظیم کننده فشار خون، یعنی مهارکننده آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین (ACE)، مسدودکننده گیرنده آنژیوتانسین (ARBs)، بتا بلاکر و مسدودکننده‌های کانال کلسیم، با افزایش احتمال ابتلا به کووید-۱۹ و افزایش شدت این بیماری وجود ندارد.
با توجه به اینکه حدود یک سوم افراد میانسال و سالمند به فشار خون مبتلا هستند و بیماران قلبی نیز نسبت به کووید-۱۹ آسیب‌پذیرترند، رابطه بین داروهای فشار خون و احتمال افزایش شدت کووید-۱۹ به یک نگرانی جهانی در حوزه بهداشت بدل شده بود. نتایج نشان داد استفاده از داروهای متداول کنترل فشار خون در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ایمن است.
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.
با توجه به اینکه به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به فشار خون بالا مبتلاست، محققان درمان فشار خون بالا از دوران میانسالی را ضروری می‌دانند، از طرفی فشار خون مهمترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و بیماری‌های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.
بسیاری از افراد از فشار خون بالای خود بی‌اطلاع هستند؛ از این رو غربالگری فشار خون بالا از دهه چهارم زندگی نیز می‌تواند یک استراتژی موثر برای درمان و کنترل این عارضه باشد.
محققان در تلاشند تا تاثیر مصرف داروهای دیگر بر شدت کووید-۱۹ را مورد بررسی قرار دهند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.
نتایج این مطالعه در نشریه New England Journal of Medicine منتشر شده است.

  فعالیت پنج شرکت دانش بنیان برای تولید واکسن کرونا

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)