برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ادامه بازگشایی مشاغل به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی بستگی دارد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، دکتر علیرضا زالی با اشاره به اینکه تمام افرادی که کسب و کار خود را آغاز کردند در سامانه وزارت بهداشت برای رعایت پروتکل های بهداشتی تعهد دادند گفت: تیم های نظارتی و بازرسان بهداشتی سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت با نظارت دقیق تر و فعال تر بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط صاحبان مشاغل مختلف عمل می کنند . اما بدیهی است که گستردگی استان تهران نسبت به سایر استانها بسیار بیشتر و تعداد مشاغل و کسب و کار در تهران بسیار زیاد است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: هممانطور که بارها متذکر شدیم تهران شرایط بسیار شکننده ای دارد و هنوز به نقطه مطلوب و شرایطی که بتوانیم یک ثبات قطعی را مطرح کنیم نرسیده ایم. برای این موضوع شرایط باید به شکلی تغییر یابد که بتوانیم میزان کاهش آمار را عملیاتی تر مطرح کنیم.

به گفته زالی شرایط در تهران همچون سایر کلانشهرها حالت ناپایدار و شکننده ای دارد و با هر گونه تغییر در رفتار و عدم اعمال پروتکل های بهداشتی و به خصوص عدم رعایت ملاحظات بهداشتی می توانیم شاهد شرایط کاملا متفاوت و نگران کننده ای در تهران باشیم.

وی افزود: تغییرات آماری در مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی در شهری مثل تهران معمولا پس از یک دوره ۱۴-۹ روزه و تغییرات بستری بین ۲ تا ۳ هفته بعد مشخص می شود. بنابراین با توجه به افزایش ترددها هرگونه تغییر را ممکن است در روزهای آتی شاهد باشیم.

زالی با اشاره به این موضوع که فقط ۶۲ درصد تهرانی ها دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند از مردم خواست به رعایت نکات و ملاحظات بهداشتی بیش از گذشته توجه کنند .

  انتشار پژوهش یونسکو با موضوع توسعه مهارت‌ها در زمان کرونا

وی خاطرنشان کرد که براساس گزارشهای ارایه شده خوشبختانه تعداد افرادی که در متروها از ماسک استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش است و انشاءالله با مذاکرات صورت گرفته شرایط و زیرساختهای لازم در این خصوص  در شرکت اتوبوسرانی نیز فراهم می شود.
 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)