برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آخرین وضعیت خودروهای ترخیص شده از گمرک

به گزارش روز چهارشنبه گمرک ایران، «مهرداد جمال ارونقی» اعلام کرد: طبق آمار قبلی ارائه شده از ۱۲ هزار و ۲۶۱ دستگاه خودروی سواری وارده به گمرکات کشور، تعداد هفت هزار و ۱۵۳ دستگاه خودرو به استناد مصوبه ۱۶ دی ۹۷ هیأت وزیران و اصلاحیه های بعدی آن ترخیص و قریب به پنج هزار و ۱۰۸ دستگاه خودروی سواری در گمرکات کشور دپو شده بود.

وی با اشاره به آمار اخذ شده از گمرکات اجرایی افزود: از تعداد یک هزار و 48 دستگاه خودروی سواری پروانه شده و ترخیص نشده تا تصویب و با ابلاغ مصوبه اخیر، نسبت به ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه خودرو اقدام و ۴۸ دستگاه از این خودروها بدلیل وجود پرونده و سایر مشکلات، موفق به خروج از گمرک نشده‌اند .

معاون فنی گمرک تصریح کرد: از تعداد ۳۴۰ دستگاه خودروی سواری اظهار شده لیکن پروانه نشده تا پایان مصوبۀ قبلی، قریب به ۷۷ دستگاه خودرو ترخیص شده است.

ارونقی ادامه داد: همچنین از تعداد ۲۲۷ دستگاه خودروی موجود در گمرک خرمشهر (منطقۀ آزاد اروند) که با توجه به آمار قبلی، ۷۳ دستگاه سفارش آمریکا و ۱۵۴ دستگاه بالای ۲۵۰۰ سی سی بوده‌اند، نسبت به ترخیص ۱۴۴ دستگاه خودرو جهت تردد در منطقۀ مزبور و با رعایت مقررات مربوطه اقدام شده است.
این مقام مسوول در خصوص خودروهای موجود در گمرکات قبل از تاریخ 23 شهریور 93 گفت: این خودروها به تعداد ۱۰۴ دستگاه ترخیص نشده‌ و ظاهراً صاحبان کالا جهت انجام امور مربوط به تمدید ثبت سفارش و سایر امور مرتبط به مراجع ذیربط مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به دو هزار و ۲۸۹ دستگاه خودروی مطرح رسیدگی در مرجع قضایی بیان کرد: با توجه به صدور رای برای ترخیص ۶۶۸ دستگاه خودروی سواری (در سال ۱۳۹۸) ، صاحب کالا جهت انجام تشریفات گمرکی خودروهای موصوف، نسبت به اظهار ۳۵۸ دستگاه خودرو به گمرک اجرایی مربوطه اقدام که تشریفات گمرکی مربوطه در حال انجام است.
به گفته ارونقی از هزار و ۱۰۰ دستگاه خودروی فاقد ثبت سفارش یا ثبت سفارش ابطال شده نیز امکان اظهار به گمرکات اجرایی مقدور نبوده و لذا اظهاری انجام نشده است.

  رهیافت‌های تازه علمی در کاشت حلزون شنوایی

  این مقام مسوول اظهار کرد: بدیهی است در صورت اظهار خودروهای اشاره شده به هریک از گمرکات کشور، در صورت مطابقت شرایط خودروها با مفاد مصوبه هیات وزیران، ارائه ثبت سفارش معتبر برای اظهار کالا، ارائه کد رهگیری یا موافقت بانک مربوطه و اخذ و ارائه مجوزهای قانونی و مقرراتی، نسبت به بررسی های معمول اقدام و متعاقب آن طبق مقررات، نسبت به ترخیص کالا اقدام خواهد شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)