برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مصیبت کرونا برای صنعت گردشگری در سه نمودار 

صنعت گردشگری، ۱۰ درصد از کل تولید ناخالص جهان را بر عهده دارد. همچنین تقریبا از هر چهار شغل جدیدی که در جهان خلق می‌شود، یک مورد آن برای صنعت سفر است.  
اما بر اساس گزارش «سی‌ان‌بی‌سی»، توقف ناگهانی سفر در جهان به دلیل عالم‌گیری کووید-۱۹ باعث شده است که بیش از ۱۰۰ میلیون شغل از دست برود.  

این به معنای کاهش ۲.۷ تریلیون دلاری در تولید سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۰ است.  

«گلوریا گوارا» رئیس کنسول سفر و گردشگری جهان می‌گوید: «این یک تغییر حیرت‌انگیز و بسیار نگران‌کننده در مدت زمان کوتاه است. تمام چرخه گردشگری با این همه‌گیری بیماری از بین می‌رود.» 

نمودار زیر تعداد شغل‌های از بین رفته در صنعت گردشگری را در مناطق مختلف جهان نشان می‌دهد: 

از زمان شروع بحران ویروس کرونا، ایرلاین‌های هوایی با ضرر هنگفتی مواجه شدند. در ابتدای این ماجرا که تنها چین دچار این بیماری شده بود، لغو پروازهای ورودی و خروجی این کشور آسیب شدیدی به ایرلاین‌های بین‌المللی وارد کرد. اما عالم‌گیری این بیماری و تقریبا لغو تمام پروازها و مسافرت‌ها در جهان، وضعیت رقت‌باری را برای این صنعت ساخت.  

برآوردهای موسسه حمل‌ونقل هوایی جهان نشان می‌دهد که درآمد ایرلاین‌ها از مسافران، در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد سقوط می‌کند. اما با این حال ایرلاین‌ها، ۳۱۴ میلیارد دلار درآمد خواهند داشت.  

بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، صنعت حمل‌ونقل هوایی برای بازیابی وضعیت خود به دوران پیش از شیوع ویروس کرونا، به چندین سال زمان نیاز دارد.  

نمودار زیر، افت گردش مالی ایرلاین‌ها را در مناطق مختلف جهان نشان می‌دهد: 

  تعطیلی کرونایی، فرصت پوست‌اندازی گردشگری

علاوه بر ایرلاین‌ها، هتل‌ها نیز ضربه سنگینی از کاهش سفرها خورده‌اند. بعضی از بزرگترین‌ هتل‌های زنجیره‌ای جهانی مانند «هیلتون» و «ماریوت» اعلام کرده‌اند که مجبور به تعدیل هزاران نیرو و کاهش دستمزدها هستند.  

از این وضعیت، کسب‌وکارهای آنلاین مبتنی بر صنعت سفر نیز آسیب شدیدی دیده‌اند. «گروه اکسپدیا»، یک پلت‌فرم آنلاین گردشگری در اواخر ماه فوریه اعلام کرد که ۳ هزار نفر را تعدیل کرده‌ است. سایت معروف «بوکینگ» نیز که ۲۷ هزار کارمند دارد، اعلام کرده است که از نظر استخدامی در وضعیت بغرنجی به سر می‌برد.  

نمودار زیر، تاثیر ویروس کرونا را بر درآمد و نرخ روزانه هتل‌ها در مناطق مختلف جهان نشان می‌دهد:

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)