برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ویروس کرونا تغییر ماهیت نداده است

دکتر حسین کیوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب ویروس ها می توانند جهش هایی داشته باشند، برخی مواقع این جهش ها خیلی شدید است و ماهیت ویروس را تغییر می دهد، اما این موضوع تاکنون در مورد ویروس کرونا محقق نشده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این موضوع در مورد ویروس آنفلوآنزا می تواند اتفاق بیفتد؛ به این دلیل که ژنوم ویروس آنفلوانزا از قطعات مختلفی تشکیل شده و جهش در آن رخ می دهد.
کیوانی بیان داشت: قطعات ژنی ویروس آنفلوآنزای حیوانات مختلف در بدن یک حیوان (معمولا خوک) با هم معاوضه می شود و ویروس های جدیدی را بوجود می آورد.
وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا تغییرات دارد، اما بسیار جزیی است، اظهار داشت: این تغییرات حتی می تواند به سمت خوب شدن باشد، به این معنی که ویروس به سمت کم شدن بیماری زایی حرکت کند.
کیوانی همچنان رعایت بهداشت فردی را بهترین توصیه برای مقابله با این ویروس بیان کرد و گفت: مردم شستن دست را با آب و صابون به صورت منظم انجام دهند.

کرونا حداقل ایمنی نسبی ایجاد می کند
کیوانی با اشاره به اینکه کرونا ایمنی نسبی را حداقل حتما ایجاد می کند، گفت: هرچند اطلاعات ما نسبت به این ویروس جدید، زیاد نیست، اما براساس تحقیقات انجام شده به نظر می رسد که کرونا حداقل یکی دو سال ایمنی ایجاد می کند.
وی ادامه داد: افراد جوان سالم که در تماس با افراد مسن نیستند، شاید بهتر باشد بتدریج به بیماری خفیف آلوده شوند. ما به ایمنی گروهی خواهیم رسید که به نظر می رسد موضوع مطلوبی باشد؛ به این معنی این افراد کم کم فعالیت عادی خود را از سر گیرند.

  همکاری وزارت صنعت با تولیدکنندگان برای حفظ چرخه تولید

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در باره آخرین آمار کرونا در ایران گفت: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)