برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

امیرکبیری‌ها محلول ضدعفونی دوستدار محیط‌زیست تولید کردند

تقی عبادی عضوهیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز یکشنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه در این باره افزود: در این شرکت محلول مولتی اکسیدانت سوروکت برای شست و شو و گندزدایی دست و سطوح به تولید می‌رسد. در این فناوری با عبور جریان مستقیم الکتریکی از محلول آب و نمک، یک محلول اسیدی و یک محلول قلیایی تولید می‌شود.

وی توضیح داد: سلول یا هسته اصلی دستگاه از کاتد و آند با خواص خاصی تشکیل می‌شود؛ البته فرایند موجود در فناوری انحصاری این شرکت است که نیاز به افزودن مواد شیمیایی ندارد و به محیط زیست آسیب وارد نمی‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه این محلول ضدعفونی در زمان گندزدایی خطری برای افراد به وجود نمی‌آورد، اظهار داشت: سوروکت یک محلول قلیایی بوده که غیر قابل اشتعال است و در صورت استفاده آسیبی به پوست انسان نمی‌رساند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: سوروکت محلول بسیار مناسبی برای شستشو و گندزدایی سطوح بوده و این محصول اکنون در بازار قابل عرضه است.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، بیشتر شرکت‌های دانش بنیان وابسته به پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها تولید مواد و ژل‌های ضدعفونی را در دستور کار قرار دادند. همچنین بعضی از کارخانه‌ها نیز با تغییر خط تولید و جایگزین کردن تولید مواد لازم بیمارستانی، پزشکی و  ضدعفونی همراه با سایر نهادها و مراکز کشوربه کمک بهداشت و سلامت جامعه شتافتند.

البته مشکلی که در تولید موادضدعفونی بیشتر خودنمایی می‌کرد، آسیبی است که این مواد به طبیعت و حتی پوست دست انسان وارد می‌کند. بر همین اساس تولید موادی با رویکرد دوستدار محیط زیست در این زمان بسیار مهم است.

  پیشنهاد سفر همگانی در عید فطر یا قربان با اختصاص بنزین سفر

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)