برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اتمام نشاء کاری ۶۵ درصد از شالیزار های رضوانشهر

 مهندس مسعود رزاقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در رضوانشهر و پره سر بیش از ۱۷ هزار و پانصد هکتار اراضی زیر کشت انواع محصولات کشاورزی است که از این میزان بیش از ۱۰ هزار هکتار شالیزار است و حدود ۵۰ درصد از شالیزار های این شهرستان تسطیح و یکپارچه سازی شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر با بیان اینکه امروز کشاورزی به صورت تلفیقی از زراعت سنتی و مکانیزه در این شهرستان انجام می شود، تصریح کرد: نگاه دولت به سمت مکانیزاسیون و صنعتی کردن کشاورزی است که در این راستا گام هایی هم برداشته شده است.

 رزاقی با بیان این مطلب که سالانه حدود ۴۷ هزار تن شلتوک برنج در شالیزار های پره سر و رضوانشهر برداشت می شود، افزود: از مجموع ۱۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت برنج در این شهرستان، حدود ۹ هزار هکتار بصورت مکانیزه کشت می شود و در سال گذشته نیز حدود ۷ هزار هکتار با استفاده از دستگاه های مکانیزه برداشت شد.

 وی عنوان کرد : برای خرید و تأمین مکانیزاسیون و اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان این امر در سال گذشته تعداد ۱۲۴ دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی، مبلغ ۶ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان تسهیلات بانکی در اختیار افراد قرار داده شد.

 مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر ادامه داد : تعداد بهره بردار و برنجکار در این شهرستان بیش از ۱۲ هزار خانوار می باشند که در سال گذشته و در راستای اجرای کشت دوم با هدف تولید بیشتر ۳ هزار و هشتصد و هفتاد هکتار از شالیزار های این شهرستان زیر کشت دوم محصولات کشاورزی رفت.

  استفاده از فضاهای محلات به اسکان و ایزوله بیماران کرونایی محدود می‌شود

 وی بیان کرد : در سالجاری و برای ارتقای میزان برداشت محصولات برنج، اقدام به توزیع بذر گواهی شده بین کشاورزان این شهرستان شد و در این راستا بیش از ۶۷ تن بذر برنج(شلتوک) بین متقاضیان و با قیمت مصوب توزیع شد و در همین راستا بیش از ۲ هزار و سیصد و پنجاه تن انواع کود شیمیایی نیز توزیع شده است.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا و دو بخش بنام های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است و دارای ۵ واحد بانک نشاء خزانه برنج می باشد.  

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)