برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مدرس خیابانی فردی آشنا به مشکلات صنعت است

«سیدعباس هاشمی» امروز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: آقای مدرس خیابانی سال ها در وزارت بازرگانی سابقه فعالیت داشت و یکی از خصیصه های وی، شنیدن کامل حرف ها، درد دل ها و مشکلات بخش خصوصی و اهمیت به صحبت های تخصصی و کارشناسی است.

به گفته این مقام صنفی، مدرس خیابانی اکنون متولی موضوع خطیر تولید در وزارت صنعت است و بر این اساس، وظیفه تشکل های تولیدی و صنعتی و معاونت امور صنایع وزارتخانه بسیار سنگین تر است.

به گزارش ایرنا، عصر دوشنبه رییس جمهوری با صدور حکمی «حسین مدرس خیابانی» – قائم مقام پیشین وزارت صنعت- را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

خطر توقف تولید لوازم خانگی در تیرماه

هاشمی در ادامه درباره مشکلات صنعت لوازم خانگی، یادآور شد: نزدیک به ۷۰ درصد اقلام مورد نیاز در این صنعت داخلی سازی شده و ۳۰ درصد دیگر وارداتی است.

وی ادامه داد:‌ از ابتدای امسال بانک مرکزی به دلیل یک سری ملاحظات و محدودیت ها، ارز به صنعت لوازم خانگی تخصیص نداده، این در حالی است که به تازگی مقرر شده گروه های کالایی ۲۱ و ۲۲ (که اجزا و قطعات لوازم خانگی در همین گروه قرار می گیرند)، ارز نیمایی دریافت کنند.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ابراز امیدواری کرد که بانک مرکزی برای تخصیص ارز مورد نیاز این صنعت، به ویژه پرونده های رسوب کرده تسریع داشته باشد، زیرا بیم آن می رود که با تداوم روند کنونی در تیرماه و در نهایت مرداد ماه آینده با توقف در تولید مواجه شویم.

  ۲ آزمون کاردانی نظام جدید و کارشناسی ناپیوسته ۹۹ آغاز شد

وی اضافه کرد:‌ همچنین انتظار می رود تخصیص نوع ارز برای گروه های کالایی ۲۳ تا ۲۶ (که شنیده شده ارز حاصل از صادرات دریافت می کنند) و همچنین گروه کالایی ۲۷ (که شنیده شده ممنوع الورود می شود) زودتر تعیین تکلیف شود.

هاشمی تاکید کرد: به دور از بزرگ نمایی، خواستار آن هستیم که وزارت صنعت در این زمینه حساس تر شده و به طور جدی با بانک مرکزی وارد مذاکره شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)