برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

افزایش تاب‌آوری صنایع راهبردی گامی در راستای جهش تولید 

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسماعیل قادری فر با تاکید بر اینکه، در سال جهش تولید به دنبال بالا بردن تاب‌آوری ملی در صنایع راهبردی و صنایعی هستیم که بخش بزرگی از تولید و اقتصاد کشور را شکل می‌دهند، افزود: یکی از اولویت‌های امسال معاونت علمی برای جهش تولید، بالا بردن تاب‌آوری ملی در خوشه‌های صنعتی اولویت‌دار است.

وی در خصوص برنامه‌های معاونت علمی برای تحقق جهش تولید با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور، به فعالیت پنج هزار دانش‌بنیان و ۶ هزار استارتاپ در کشور اشاره کرد و افزود: این یعنی یک نیروی انسانی و توانمند ذخیره شده برای افزایش و جهش تولید در کشور موجود است و باید از این داشته ملی برای بالا بردن توان تولیدی کشور استفاده کنیم.

قادری‌فر با بیان اینکه، یکی از حوزه‌های مهم برای بالا بردن تاب‌آوری ملی حوزه کشاورزی است، گفت: امروز شاهدیم که با وجود توانمندی‌های بالای ملی هنوز هم بخش بزرگی از زنجیره ارزش کشاورزی، نهال و بذر از دیگر کشورها به ایران وارد می‌شود، در صورتی که این نیاز داخلی را میتوان با کمک دانش‌بنیان‌ها تامین کرد.

وی تاکید کرد: اگر به توانایی دانش‌بنیان‌ها در توسعه اقتصادی کشور باور داشته باشیم می‌توانیم از همه بحران‌ها بدون نیاز به دیگر کشورها و تنها با اتکا به داشته‌های خودمان عبور کنیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  ساخت نانوحسگری برای تعیین سلامت گوشت و ماهی