برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

لایروبی ۳۲ هکتار از آب بندان های رضوانشهر

 مهندس مسعود رزاقی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف تأمین و ذخیره سازی آب کشاورزی، ۱۸ پهنه از آب بندان های رضوانشهر و پره سر به مساحت کلی ۳۲ هکتار، لایروبی، مرمت، بازسازی و بازوسازی شد و در این راستا به میزان ۲۵۳ هزار متر مکعب آب سطحی به ذخایر آب بندان های این مناطق اضافه شد.

 وی  هزینه انجام شده برای اجرای این طرح را یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی عنوان کرد.

 مدیر جهادکشاورزی رضوانشهر با اشاره به اجرای طرح های مختلف فنی و زیربنایی از محل اعتبارات استانی و ملی، بیان کرد: برای اجرای ۸ طرح عام المنفعه کشاورزی و دامپروری در این شهرستان، مبلغ ۲ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان هزینه شده است.

 وی ضمن برشمردن طرح های اجرا شده از محل اعتبارات استانی در سطح رضوانشهر و پره سر گفت: برای احداث پروژه دیواره حفاظتی ایستگاه پمپاژ سید محمد شفیع به مبلغ ۷۰ میلیون تومان، مرمت و ترمیم کانال آب بر عمومی روستای صفرمحله، به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان، بهسازی حمام ضد کنه روستای زندانه- روشنده و جهانگیریه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان و همچنین تعمیر ساختمان اداری جهاد کشاورزی ۷۵ میلیون تومان هزینه شده است.

 وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح های ملی نیز گفت: اجرای طرح لایروبی آب بندان ها، پروژه آبیاری کم فشار روستای سید محمد شفیع و همچنین اجرای طرح آبیاری کم فشار روستای رودکنار پره سر در مجموع به میزان یک میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و دارای بیش از ۱۰ هزار هکتار سطح زیر کشت انواع برنج می باشد و بیش از ۱۲ هزار خانوار این منطقه به کشت برنج مشغول هستند.   

  موزه سرامیک تهران افتتاح شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)