برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

قیمت مرغ و تخم‌مرغ در تهران ١٠ درصد کاهش یافت

یدالله صادقی روز شنبه در جلسه تنظیم بازار استان تهران که در استانداری برگزار شد، افزود: قیمت برنج داخلی نسبت به ۱۰ روز قبل تغییر محسوسی نداشته اما نسبت به ماه قبل ۶ درصد افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: همچنین قیمت برنج وارداتی پاکستانی نسبت به چند روز گذشته ۱۰ درصد و نسبت به ۶ ماه گذشته ۲۶ درصد و برنج هندی نیز نسبت به ۶ ماه قبل ۳۶ درصد با افزایش قیمت همراه بوده است

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: افزایش نرخ برنج وارداتی ناشی از کاهش عرضه به دلیل تخصیص نیافتن به موقع ارز  و عرضه نشدن در مبادی تامین به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

صادقی افزود: قیمت برنج داخلی نیز به سبب کاهش عرضه برنج وارداتی و افزایش قیمت برنج وارداتی، دوری فصل برداشت و افزایش هزینه‌های تولید ناشی از هزینه‌های تحمیلی ویروس کرونا افزایش یافته است.

وی در خصوص افزایش قیمت حبوبات نیز گفت: دوری فصل برداشت، افزایش قیمت حبوبات داخلی به دلیل افزایش نرخ ارز، تخصیص نیافتن ارز نیمایی و افزایش تقاضا به دلیل ذخیره سازی توسط برخی خانواده ها در پی بیماری کرونا سبب افزایش قیمت حبوبات نسبت به شش ماه قبل شده است.

رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: نرخ مواد پروتیینی از جمله گوشت گوسفندی مخلوط و گوساله نسبت به شش ماه گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است. 

صادقی با بیان اینکه قیمت مرغ و تخم مرغ ۱۰ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: نرخ لبنیات نیز با ثبات نسبی همراه بوده است. 

وی گفت: با توجه به تغییر مبنای واردات شکر از ارز چهار هزار و ٢٠٠ تومان به ارز نیمایی نسبت به ۶ ماه قبل با افزایش قیمت مواجه شدیم، اما نرخ چای در این مدت ۶ درصد کاهش یافت.

  دوران ۸ ساله دفاع مقدس در آموزش عالی نهادینه شود

صادقی تصریح کرد: همچنین قیمت نهاده های دامی به سبب کاهش صادرات با افزایش ۳۷ درصدی همراه شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسیده است.

ویروس کرونا که از اواخر دی ماه پارسال از کشور چین شیوع یافت و به تدریج در سراسر جهان منتشر شد، علایم شبیه بیماری آنفلوآنزا دارد اما از نظر سرعت انتشار، مقاومت در محیط و کشندگی پیشرفته تر است؛ این ویروس تاکنون بیش از چهار میلیون و ۶۴۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و چان بیش از ۳۰۸ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.
 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)