برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پروتکل‌های بهداشتی آزمون زبان آیلتس اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری آزمون آیلتس، اظهار داشت: آزمون زبان آیلتس از روز پنجشنبه اول خردادماه در سه موسسه برگزار می شود که در آن رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

وی با اشاره به رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: فاصله اجتماعی ۱.۶ متر برای همه داوطلبان رعایت و ماسک و دستکش از سوی موسسه برگزارکننده آزمون و سازمان سنجش آموزش کشور برای آنان تامین می شود.

زرین آمیزی ادامه داد: موسسات موظف هستند اقدامات احتیاطی مربوط به این ویروس را که در سازمان بهداشت جهانی درج شده است، رعایت کنند؛ ضدعفونی کردن تمام نقاط و حوزه های برگزاری امتحان قبل و بعد از آزمون الزامی است.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، تمام عوامل اجرایی باید از دستکش و ماسک استفاده کنند و به محض ورود داوطلب به حوزه از دستگاه تب سنج دیجیتال برای اندازه گیری درجه حرارت بدن استفاده شود؛ از ورود داوطلب مشکوک به محل برگزاری آزمون جلوگیری به عمل می آید.

وی با اشاره به رعایت اصول بهداشتی از جانب برگزارکنندگان این آزمون، تاکید کرد: درجه حرارت بدن تمام آزمون گرها و کارکنان به وسیله دستگاه تب سنج اندازه گیری می شود؛ همچنین در بدو ورود داوطلب از همه آنان درخواست می شود فرم تنظیم شده سلامت خود و اعضای خانواده را امضا کنند.

زرین آمیزی اظهار داشت: اسکنرها و دست داوطلب قبل و بعد از ثبت اثر انگشت داوطلب ضدعفونی و تمام سطوح از جمله مداد، پاک کن، نیمکت ها، صندلی ها، صفحه کلید، دستگیره درها با استفاده از مواد ضدعفونی کننده تمیز می شود.

  ظفر؛ پیام مردم ایران را به فضا می‌برد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری آزمون روز پنجشنبه آیلتس اشاره کرد و گفت: یک سالن انتظار قبل از برگزاری امتحان از ساعت ۷ تا ۹ صبح برای داوطلبان مهیا می شود و داوطلبان می توانند با فاصله گذاری هوشمند استراحت کنند.

وی افزود: ۲ روز قبل از برگزاری آزمون، از طریق ارسال ایمیل به داوطلبان از تاریخ سفر و سلامت آنان اطمینان حاصل خواهد شد، از آنان خواسته می شود در صورت احساس هرگونه کسالت در آزمون شرکت نکنند؛ در صورتی که داوطلبان به این ایمیل پاسخ ندهند، موسسات موظف هستند با تماس تلفنی از سلامت داوطلبان مطمئن شوند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)