برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

هشدار نسبت به کمبود مواد اولیه واحدهای تولیدی

 «محمد لاهوتی» در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: بعد از کش و قوس‌های فراوان موضوع رفع تعهد صادرکنندگان با بانک مرکزی به سرانجام رسید و دستورالعمل مالیات بر ارزش افزوده نیز صادر شد که از اول خرداد استرداد این مالیات شروع می‌شود. 

وی با اشاره به سال جهش تولید اظهار کرد: از آنجا که امسال همه مصمم هستیم که سیاست‌گذاری‌ها و فعالیت‌هایمان را بر اساس جهش تولید تنظیم و در این جهت حرکت کنیم، به نظر می‌رسد که امروز واحدهای تولیدی به شدت با کمبود مواد اولیه مواجه بوده و این موضوع به دلیل عدم تخصیص ارز از طریق بانک مرکزی دو ماه گذشته رخ داده است.

عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: واحدهای متعددی اعلام می‌کنند که ذخیره مواد اولیه آنها یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید. از سوی دیگر واردات در مقابل صادرات با مشکلاتی روبرو بوده و عملاً امکان استفاده از این ابزار هم وجود ندارد.

به گفته لاهوتی، علیرغم اینکه قیمت ارزهای صادراتی بالاتر از نرخ نیما است اما باز هم تولیدکنندگان به آن دسترسی ندارند و پرونده در بانک مرکزی معطل می‌شود.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران از بانک مرکزی خواست که اگر ارزی در اختیار دارد، در اختیار تولید کنندگان قرار دهد و افزود: ما به عنوان نمایندگان بخش تولید و صادرات موظف هستیم که مشکلات این واحدها را پیگیری کنیم و لازم است اتاق تهران در مورد این مساله مکاتبه کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  کسادی بازار نقره در مشهد