برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

امکان بازرسی زمینی و هوایی با استفاده از سامانه سهنگ فراهم شد

به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی ریاست جمهوری، در این سامانه با بهره‌گیری و تلفیق فناوری های GPS،  GPRS، NFC و GIS، امکانی فراهم شده است که اماکن مختلف به وسیله نقشه‌های معماری ساختمان شبیه‌سازی شوند.

این کار در بستر نرم‌افزاری GIS بومی انجام می‌شود، سازمان‌ها می‌توانند به کمک این سامانه با تعریف برنامه نگهبانی هر ایستگاه نگهبانی و تدوین لوح نگهبانی خود، تمامی اقدامات نگهبانان را به صورت آنلاین رهگیری و کنترل مکانیزه کنند.

این سامانه با عنوان سهنگ و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد. این سامانه در شرایط تهدیدات حراستی و امنیتی کنونی ایران، ارتقای بهره‌وری عملکرد نگهبان‌ها که اصلی‌ترین و موثرترین عنصر حراستی در سازمان هستند را بالا می‌برد.

یاسر ابراهیمیان قاجاری، رییس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با  بیان این که از این سامانه تا ۶ ماه دیگر بهره برداری می شود،   افزود: فاز آزمایشی این طرح که در ستاد وزارت نیرو پیاده‌سازی خواهد شد ظرف ۶ ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید و پس از آن در کل کشور پیاده‌سازی می‌شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  طرح وزارت صنعت برای اعطای تسهیلات خرید ارزان قیمت لوازم خانگی