برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فرش ایرانی کد اصالت و هویت می‌گیرد

فرح‌ناز رافع، روز چهارشنبه در جریان بازدید از بزرگترین مرکز تهیه و تولید فرش و گبه ارگانیک کشور در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: این کار تا قبل از سال ۹۹ در کشور عملیاتی خواهد شد ابتدا برای فرش‌های نفیس و سپس سایر فرش‌های دستباف انجام خواهد شد.

او ادامه داد: در حقیقت با شناسنامه‌دار و کددار کردن فرش کشورمان، هیچ کس در جهان نمی‌تواند از آن کپی برداری کند.

تلاش برای راه‌اندازی مراکز شتاب دهنده فرش
رافع، با اشاره به راه‌اندازی مراکز شتاب دهنده فرش در برخی استان‌های کشور از جمله فارس گفت: در  راه‌اندازی این مراکز بحث زنجیره تامین مطرح است چرا که وقتی این زنجیره کامل شود بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد و سود آن نصیب تولید کننده و بافنده می‌شود.

وی ادامه داد: کوشش ما در مرکز شتاب‌دهنده فرش بر این است که ابزارهای نوین بازاریابی و نوین مالی مانند بازار سرمایه و بورس کالا را به فرش متصل کنیم.

او اظهار داشت: ما در کشور بحث زنجیره ارزش فرش را داریم، یعنی صنایع جانبی و وابسته فرش ۳۱ رشته است که با برنامه‌هایی که در حوزه تحول دیجیتال و تکنولوزی این صنایع انجام خواهد شد اتفاقات خوبی روی خواهد داد.

رییس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز آموزش و کمک به فعالان حوزه فرش از دیگر مواردی است که دنبال خواهد شد.

رافع گفت: بحت این است که ما مشاوره دهیم، تسهیلگری و نظارت کنیم تا بافت فرش را به بافتی تبدیل کنیم که ارزش افزوده بالاتری داشته باشد. مساله دیگر متحوا سازی و خلق ارزش برای اینکه هر ایرانی تحریک تقاضا کنیم که تقاضای فرش دستباف داشته باشد که هم برای فروش داخل و هم بیرون برنامه های متعددی داریم، همچنین می‌کوشیم که فرش کشور وارد بازار بورس کالا شود.

  چگونه از شر دندان‌درد در خانه‌نشینی کرونایی خلاص شویم؟

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)