برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بازگشایی تاسیسات گردشگری مازندران کلید خورد

مهران حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از امروز به تمامی تاسیسات گردشگری مازندران اجازه بازگشایی داده شده است ولی این مجموعه ها بر اساس صلاح دید خود و با رعایت پروتکل های تعریف شده می توانند فعالیتشان را از سر بگیرند. 

وی اولویت مهم در بازگشایی تاسیسات گردشگری را رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی گردشگران و مسافران دانست و هشدار داد : عدم رعایت حتی بخش کوچکی از پروتکل های بهداشتی به معنای تخطی از قانون و تخلف محسوب می شود و با تعطیلی آن واحد همراه خواهد بود. 

معاون گردشگری مازندران با تاکید بر این نکته که در حال حاضر نگرانی جدی از بابت بازگشایی تاسیسات گردشگری در استان وجود ندارد ، گفت : اما خطر کرونا همچنان در مازندران و کشور وجود دارد و امکان جابه جایی و انتقال ویروس هنوز می تواند خطر آفرین باشد. 

حسنی از مردم ، مسافران و متصدیان تاسیسات گردشگری خواست که فاصله گذاری هوشمند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا هم سفر خوشی برای مسافران رقم بخورد و هم از توقف چرخ اقتصاد گردشگری استان بیش از این جلوگیری شود. 

وی همچنین از تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن گردشگری استان خبر داد و افزود : به تمامی ادارات شهرستانی و نهادهای موازی ناظر ابلاغ شده است که  نه تنها سرکشی و بازرسی ها را چند برابر کنند، بلکه با کوچک ترین تخلف نیز برخورد شود. 

مازندران بر اساس آمارهای رسمی سالانه از حدود ۳۰ میلیون گردشگر و مسافر میزبانی می کند. شیوع کرونا در استان که از سی ام بهمن ماه سال ۹۸ با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل شروع شد ، در همان هفته نخست تمامی بخش های گردشگری استان را به تعطیلی کشاند.

  مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود ۱۴۰هزار هکتار رسید

حدود چهار هزار واحد تفریحی ، اقامتی و سرگرمی مازندران در مهم ترین ایام درآمدی سال یعنی عید نوروز تعطیل شدند و طبق برآوردها حدود یک هزار میلیارد تومان به این تاسیسات خسارت وارد شده است.  

گردشگری مازندران بازنده اصلی بازی ناجوانمردانه ویروس کرونا با این استان بود زیرا با وجود پایان تعطیلی موقت برخی مشاغل و بازگشت آنها به فعالیت از اردیبهشت ماه امسال ، تعطیلی گردشگری طولانی تر از تمامی صنوف بود.

گردشگری ، مهم ترین بخش اقتصادی مازندران محسوب می شود، صنعتی که اشتغال ۱۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن وابسته است و به خاطر سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی ، پر رونق ترین و پر زرق و برق ترین بخش اقتصادی مازندران به شمار می رود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا امروز پنجشنبه اول خرداد ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و  تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۲۴۹ رسید.

آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم نشان می دهد که هم اکنون ٣٣٨ بیمار با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های استان بستری هستند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)