برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آغاز مهلت مجدد ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ از امروز

پس از شیوع ویروس کرونا و تعویق در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال جاری، سازمان سنجش آموزش کشور مهلت مجددی برای ثبت نام آن دسته از داوطلبانی که تاکنون موفق به نام نویسی در این کنکور نشده اند، فراهم کرد.

با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۲ و ۳ مرداد ماه امسال، سازمان سنجش آموزش کشور از امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه سامانه جامع ثبت نام در این آزمون را فعال کرد.

این مهلت تا شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org نسبت به خرید کارت اعتباری و ثبت نام اقدام کنند.

همچنین داوطلبانی که پیش از این در بازه های زمانی ۱۶ تا ۲۸ آذرماه، ۱۴ تا ۱۶ بهمن ۹۸ یا در ۱ تا ۳ اردیبهشت ماه جاری برای پذیرش در این آزمون ثبت نام کرده بودند، امکان مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود را دارند.

پیش از شیوع ویروس کرونا، کنکور کارشناسی ارشد قرار بود در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برگزار شود که این زمان به روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه موکول شد. در نهایت به علت شرایط موجود کشور زمان برگزاری آن تا مردادماه به تعویق افتاد.

در روزهای گذشته سازمان سنجش امکان تغییر حوزه امتحانی داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد را به علت شیوع ویروس کرونا فراهم کرده بود که بر اساس آمار این سازمان، ۱۰ هزار و ۳۷۷ نفر حوزه های امتحانی خود را تغییر دادند.

این آزمون برای داوطلبان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی، غیردولتی، دانشگاه آزاد اسلامی همچنین بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور برگزار می شود.

  معیشت فعالان گردشگری در بسته سفر رعایت می‌شود

در سه مرحله ای که پیش از این داوطلبان مهلت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد داشتند، ۶۶۱ هزار و ۹۶۰ نفر ثبت نام کردند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)