برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جزییات تکمیل ظرفیت کنکور ۹۸ برای ۲ دانشگاه

سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه اعلام کرد: پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۹۸ که در ردیف ‌معرفی‌شدگان هر یک ‌از رشته‌های‌ تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت قرارگرفته‌اند، در صورتی که برای‌ انجام‌ مراحل‌ مختلف‌ مصاحبه، معاینه مراجعه  کرده و به عنوان پذیرفته‌شده ‌نهایی‌ هر یک از رشته‌های تحصیلی‌ تکمیل ظرفیت اعلام‌ قبولی شوند، مطابق ضوابط،   قبولی‌ قبلی آنان‌ لغو شده و باید در رشته قبولی جدید (تکمیل ظرفیت) ثبت‌نام و ادامه تحصیل کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، امکان بازگشت و ادامه تحصیل این دسته از پذیرفته‌شدگان در رشته قبولی قبلی میسر نیست و داوطلبان باید در این خصوص دقت و توجه لازم بعمل آورند.

سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه این اطلاعیه یادآور شد: داوطلبان بومی استان ها که در ردیف معرفی شدگان قرار گرفته اند، چنانچه در مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش شرکت کرده و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته های مربوطه قرار بگیرند، در صورت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی دوره روزانه نیستند.

طبق این اطلاعیه اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مربوط پس از انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش و گزینش علمی نهایی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به اطلاع داوطلبان می رسد.

سازمان سنجش آموزش کشور در این اطلاعیه تصریح کرد: حضور نیافتن در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل به منزله انصراف از تحصیل در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی می شود.

  درمان کووید ۱۹ با روش درمانی سرطان

این سازمان تاکید کرد که مصاحبه جزئی از شرایط قانونی در مراحل آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان است و شرط حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

براساس این اطلاعیه داوطلبی که در شهریورماه سال ۱۳۹۸ برای رشته های متمرکز دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی شده اما به دلیل نداشتن شرط معدل، سن و معاینات پزشکی، مطابق مفاد شرایط و ضوابط مندرج دفترچه بخش پیوست دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ از سوی آموزش و پرورش مورد تأیید قرار نگرفته‌اند، چنانچه در مرحله تکمیل ظرفیت در ردیف معرفی شدگان قرار گیرند از مراجعه برای انجام فرایند مصاحبه به دلیل غیر واجدشرایط بودن، خودداری کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)