برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

یوم‌الله قدس روز دمیدن خون تازه در رگ‌های امت اسلامی است

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی با صدور بیانیه ای به مناسبت یوم‌الله قدس و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: تقارن روز قدس به عنوان نماد ظلم‌ستیزی و مبارزات ضدصهیونیستی با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بیانگر پیوند عمیق و معنادار آرمان قدس شریف با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.

تقوی خاطر نشان کرد: یوم‌الله قدس روز دمیدن خون تازه در رگ‌های امت اسلامی و برافراشته تر کردن پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی و مقاومت توأم با امید و معنویت تا آزادی فلسطین و محو کامل غاصب قبله اول مسلمین و جرثومه فساد یعنی رژیم جعلی، کودک‌کش و نژادپرست صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: امسال، تقارن ارزشمند روز جهانی قدس، به عنوان نماد ظلم‌ستیزی و مبارزات ضدصهیونیستی امت اسلامی، با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی بیانگر پیوند عمیق و معنادار آرمان قدس شریف با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.

تقوی تصریح کرد: همان گونه که رزمندگان دوران دفاع مقدس با اقتداء به حضرت امام خمینی (ره) و با محوریت رکن رکین ولایت فقیه در سوم خرداد ۱۳۶۱ موفق به خلق حماسه‌ی بی‌بدیل فتح خرمشهر شدند، اینک همان فرزندان انقلاب اسلامی و نسل‌های بعد از آن، با تأسی به روح ایمان، خودباوری و اتکاء به خداوند قادر متعال، تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، یادگار ماندگار و ارزشمند امام خمینی(ره) و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، که در وهله نخست تذکر موضوع اشغال فلسطین از سوی صهیونیست های کودک کش و آرمان آزادی قدس شریف، یک وظیفه همگانی است و ملت های جهان نباید نسبت به این ظلم بی حد و حصر در حق انسانیت بی تفاوت باشند، پس فلسفه حمایت از ملت ستمدیده و آواره فلسطین دارای مبنای انسانی است، انسانیت حکم می کند که از مظلوم دفاع کنیم و در برابر ظالم بایستیم.

تقوی اظهار داشت: مطلب حائز اهمیت اینکه، بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس به دنبال زنده نگه داشتن مساله مهم فلسطین در بین وجدان های بیدار جهان بود؛ همانا مردم دنیا نباید موضوع اشغال یک سرزمین و آواره شدن و کشتار وحشیانه مردم آن را به فراموشی بسپارند.

وی خاطر نشان کرد: روز قدس در حقیقت روز ملت هاست، ملتهای آزاده و انسان دوستی که جدا از سیاست دولت هایشان، هرساله حرف دل خود را نسبت به جنایات صهیونیست های اشغالگر فریاد می زنند.

تقوی تاکید کرد: روز جهانی قدس در واقع نماد و نشان دهنده صف بندی حق برابر باطل است، باید مرز میان حق و باطل کاملاً روشن شود، بی تردید یکی از دلایل هوشمندانه امام راحل(ره) برای نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس تحقق این نکته مهم است.

 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: اصل مهم نام گذاری روز جهانی قدس از سوی رهبرکبیر انقلاب اسلامی، حمایت از مجاهدان و مبارزانی دانست که با نثار جان و خون خود از آرمان آزادی سرزمین شان دفاع می کنند؛ مجاهدانی که صهیونیست ها، خانه ها و زمین ها و سرزمین آبا و اجدادی آنها را غصب کرده اند، اکنون ما با بزرگداشت روز قدس به هرشکل ممکن، به آنها اعلام می کنیم که حامی و یاور آنها هستیم.

  عبور تراز تجاری محصولات شیلاتی از مرز ۴۴۰ میلیون دلار

تقوی تصریح کرد: روز جهانی قدس، پیوند انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و انقلاب و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین است و معتقدیم انقلاب ما از ابتدا با خیزش انقلابی و مقاومت ملت ستمدیده فلسطین پیوندی مبنایی و ناگسستنی داشته و دارد که در یک مسیر مقدس حرکت می کند.

وی ادامه داد: حال باید به این سؤال مهم پاسخ دهیم که مبنای حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین چیست؟ اولاً لزوم دفاع از مظلوم؛ آن گونه که رسول گرامی اسلام(ص)، میفرماید: ” مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ ” هرکس بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌کند، ای مسلمانان به فریاد من برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست.

 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: اهتمام به امور مسلمین که مورد تأکید پیامبراسلام و دین ما است، عدم سکوت و لزوم ایستادگی در برابر ظالم، کمک به همنوعان صرف نظر از هردین و آیین، جهانی بودن اسلام فارغ از مرزهای جغرافیایی یعنی هرکجا مسلمانی مورد تعرض قرارگیرد وظیفه داریم دست ظالم را قطع کنیم، لزوم دفاع از هویت دینی خود و بیت المقدس به عنوان قبله اول ما و بخش مهمی از تاریخ اسلام، از دلایل و مبانی حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین است.

تقوی اظهار داشت: دنیا بداند، تا این غده سرطانی صهیونیستی در منطقه باشد، انسان ها و دنیا روی آرامش را نخواهند دید، باید این غده را ریشه کن کنیم؛ ما با یهودیان مشکلی نداریم اما صهیونیست های جنایتکار را دشمن اصلی خود می دانیم، همانا در برابر رژیم جعلی اسرائیل تنها چیزی که مؤثر است مقاومت و مبارزه است و امت بزرگ اسلام باید حمایت از ملت فلسطین را دفاع از اسلام و وظیفه خود بدانند.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان هستیم و امیدواریم تمام عبادات و شب زنده داری مردم و همه انفاق و صدقات و کمک به محرومین در این ماه مورد قبول درگاه حق قرار بگیرد.

تقوی در این بیانیه اضافه کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای عزیز ۸ سال دفاع مقدس و شهدای عرصه امنیت و سلامت و پاسداشت شهیدان جبهه مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی(سید الشهداء مقاومت)، این روز بزرگ و پیروزی تاریخی فتح خرمشهر و این میراث معنوی ماندگار را به عموم ملت اسلامی و تمامی آزادگان جهان  بویژه تلاشگران و جهادگران عرصه تولید در بخش کشاورزی تبریک و تهنیت نموده و تجدید میثاق خود را با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) وبیعت ناگسستنی با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای و شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و فرج مولای خوبی ها حضرت صاحب الزمان (عج) و سلامتی همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران و رهایی قدس را از خداوند منان مسئلت داریم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)