برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ویروس کرونا به جفت جنین حمله می‌کند

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری سی‌ان‌ان، جفت، اندامی است که در دوران بارداری، به عنوان روده، کلیه‌ها، کبد و ریه‌های جنین عمل می‌کند.
در بررسی‌هایی که بلافاصله پس از تولد نوزادان این زنان انجام گرفت، مشخص شد جریان خون از بدن مادر به جفت و بدن جنین به میزان کافی نبوده و لخته‌های خون درون جفت این نوزادان یافت شد.
به اعتقاد محققان، این وضعیت می‌تواند در عملکرد جفت به عنوان یک اندام واسط برای تغذیه و اکسیژن‌رسانی به جنین و همچنین خارج کردن ضایعات از بدن آن، اختلال ایجاد کند.
با وجود این که تحقیقات درباره اثرات ویروس بر جفت و جنین به تازگی آغاز شده و این مطالعه بزرگترین تحقیقات انجام گرفته در این رابطه محسوب می‌شود، محققان معتقدند تاکنون آلودگی ویروسی موجب مشکلات شدید در دوران بارداری مادران مبتلا به کووید ۱۹ نشده است.
در واقع با وجود مسدود شدن جریان خون و کوچک بودن جفت بسیاری از جنین‌های مورد مطالعه در این تحقیقات،‌ ۱۴ نوزاد سالم و عادی متولد شدند که تنها یکی از آن‌ها زودرس بود. یکی از مادران نیز ناچار به سقط جنین شد، اما از آنجا که وی فاقد علایم کووید ۱۹ بود، هنوز مشخص نیست که سقط جنین در اثر آلودگی ویروسی بوده یا عوامل دیگری در آن موثر بوده است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Clinical Pathology منتشر شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  یک میلیون و ۱۷۵ هزار تن کود یارانه‌ای در سال جاری تامین شد