برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سنندجی‌ها صاحب زیپ‌لاین و پل معلق می‌شوند

حشمت‌الله صیدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارک جنگلی آبیدر یکی از مکان‌هایی است که پتانسیل لازم برای نصب زیپ لاین وپل معلق را داشت و این طرح در سنندج نیز اجرا می‌شود.

وی از آغاز  احداث زیپ لاین و پل معلق در پارک جنگلی آبیدر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و افزود: طول مسیر زیپ لاین ۳۲۰ متر و اختلاف سطح ذاتی آن ۲۲ متر از پارک مشاهیر تا پشت پرده سینمای رو باز آبیدر بوده که سکوی مبدا آن ۹ متر ( از سمت پارک مشاهیر) و سکوی مقصد سه متر ( از سمت پرده سینما روباز آبیدر) است.

شهردار سنندج با بیان اینکه علاوه بر نصب زیب لاین پل معلق نیز در آبیدر نصب می‌شود، گفت: این پل دارای طول ۳۲۰ متر و عرض ۱۲۰ سانتیمتر بوده و ارتفاع آن از کف دره کوه آبیدر ۸۸ متر است.

زیپ لاین وسیله‌ای است که  ۲ نقطه با استفاده از سیم بکسل به هم وصل می‌شوند و با بهره‌گیری از شیب و گرانش زمین فرد را از نقطه‌ای به نقطه دیگر انتقال می‌دهد و نحوه انتقال با حرکت قرقره روی سیم بکسل همراه با پوشیدن لباس ایمنی توسط فرد  انجام می‌گیرد.

صیدی با بیان اینکه زیپ لاین یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات هیجانی است که توجه علاقه‌مندان زیادی رو به خود جلب کرده است، اضافه کرد: با تحلیل و ارزیابی معیارهای مختلف زیپ لاین ها، بسته به مکان احداث، اختلاف ارتفاع، شیب و علاقه صاحب کاران با ارتفاع و طول‌های مختلف طراحی، ساخت و نصب می‌شوند که ضمن برآورده کردن خواسته مشتریان همه استانداردها در فرایندها اجرا خواهد شد.

  ذخایر استراتژیک شکر کشور کافی است

سنندج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای سه منطقه شهرداری است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)