برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۱۲۸ محموله غیر استاندارد وارداتی در سال ۹۸ عودت داده شد

«نیره پیروزبخت» ‌امروز (سه شنبه) ‌در نشست خبری درخصوص صدور گواهی انطباق کالاهای وارداتی افزود: در سال ۹۸ تعداد ۵۴ هزار اظهارنامه در این زمینه دریافت شد که تعداد گواهی انطباق صادره ۳۵ هزار مورد بود.

وی اظهار داشت: در مجموع پارسال برای ۱۲۸ محموله وارداتی گواهی عدم انطباق صادر شد که شامل ۴۹ محموله مواد غذایی، ۲۰ محموله لوازم الکتریکی و الکترونیکی، ۱۷ محموله لوازم خانگی، ۶ محموله منسوجات و چرم، ۲۴ محموله قطعات خودرو و ۱۲ محموله شیرآلات و قطعات آن بود.

پیروزبخت خاطرنشان‌کرد: مجموع وزنی این محموله ها ۲۴ هزار و ۲۲۰ تن بود که ۱۶ هزار و ۶۴۳ تن آن مربوط به هشت محموله ذرت دامی از بنادر نوشهر و امام خمینی و از مبدا تولید و حمل کشورهای رومانی و روسیه بود که حدود ۶۹ درصد حجم کالاهای مغایر با استاندارد را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ گواهی انطباق کالاهای صادراتی صادراتی از جمله برای گواهینامه ثبت تایر، تایید نوع خودروهای سبک، تایید نوع ماشین آلات کشاورزی، تایید نوع تایر و تایید نوع باتری و وسایل نقلیه موتوری صادر شد.

صدور گواهی حلال

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین تاکید کرد: ‌این سازمان تنها مرجع صدور گواهی حلال است و مراکز دیگر به ویژه بخش خصوصی که این گواهی را صادر می کنند مورد تایید نیستند.

وی در عین حال گفت: این گواهی فقط در بخش ذبح و صید به طور مشترک با وزارت جهاد کشاورزی صادر می شود.

استاندارد اقلام مقابله با کرونا

پیروزبخت در ادامه در خصوص تدوین استاندارد اقلام مقابله با کرونا گفت: الکل ۹۶ درصد مشمول استاندارد اجباری است که تاکنون ۴۱ واحد تولیدکننده شناسایی و ۳۲ واحد از آنها علامت استاندارد گرفتند و بقیه در دست اقدام است.

  مخاطرات برداشت زعفران در اوج کرونا

وی بیان داشت:‌ ماسک سه لایه جراحی استاندارد تشویقی (و نه اجباری) دارد، اما هیچ شرکتی متقاضی دریافت این استاندارد نشد.

این مقام مسوول افزود:‌ برای دستکش یک بار مصرف نیز که مشمول استاندارد تشویقی است دو واحد تولیدی در قزوین و ارومیه درخواست استاندارد دادند که برایشان صادر شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)