برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

محدودیتی برای اجرای تورهای گردشگری وجود ندارد

ولی تیموری با بیان این خبر گفت: در حال حاضر تمامی حلقه‌های زنجیره خدمات گردشگری کشور اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایت‌ها و مراکز فرهنگی‌تاریخی و طبیعت‌گردی فعال هستند و محدودیتی برای برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری در داخل کشور وجود ندارد.

به زودی طبق رایزنی‌ها با ستاد ملی کرونا و دستگاه‌های فرابخشی مربوطه، زمان و سازو کار لازم برای ورود گردشگران خارجی اعلام خواهد شد.

معاون گردشگری تاکید کرد: برقراری تمام فرآیندهای حوزه گردشگری بر اساس پروتکل‌های تعریف شده در قالب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام می‌گیرد.  

 دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تشریح روند اعطای تسهیلات به فعالین حوزه گردشگری گفت: در حال حاضر مدارک آن دسته از شاغلان صنعت گردشگری که کد کارگاهی و بیمه تامین اجتماعی دارند؛ پیرو دریافت پیامک در حال ارسال به بانک‌های عامل است و آن دسته افرادی که تا کنون پیامک دریافت نکرده‌اند باید مشخصات و مدارک خود را در سامانه وزارت کار جهت رسیدگی مجدد ثبت نمایند.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تیموری تاکید کرد: همچنین شاغلانی از جمله فعالان حوزه بوم‌گردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی نیز در این صنعت وجود دارند که متاسفانه از امکان کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی بی‌بهره هستند؛ با این حال برابر رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، سازو کار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات به این گروه نیز در قالب تفاهم نامه مشترک میان وزارت گردشگری و وزارت کار در دست اقدام است که به زودی اعلام می‌شود.

 اخبار کرونا در ایران

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

  آشنا: آزمون دانشگاه و آیین محرم با رعایت موارد بهداشتی برگزار می شود

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور  درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۴۷ مورد بستری و دو هزار و ۲۷۲ نفر (حدود ۸۰ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر رسید

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۶۷۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)