برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جهانگیری: کالاهای اساسی باید به وفور و با قیمت مناسب در اختیار مردم باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» روز یکشنبه در جلسه بررسی نحوه تأمین ارز واردات دارو و کالاهای اساسی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری نسبت به تأمین کالاهای اساسی و اقلام ضروری مردم، از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی خواست جلسات مرتبط با تأمین کالاهای اساسی و دارو را به صورت هفتگی برگزار کنند و گزارش های مربوط به تأمین کالاهای اساسی و دارو و نیز تأمین ارز مورد نیاز برای واردات اقلام ضروری و میزان ذخایر کالاهای اساسی را به صورت مستمر ارائه دهند.

معاون اول رییس جمهوری افزود: باید از جریان واردات کالاهای اساسی، میزان ذخایر و تأمین ارز مورد نیاز برای واردات دارو و کالاهای اساسی اطمینان حاصل شود به نحوی که مردم تا پایان سال دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از برگزاری مستمر جلسات هفتگی با نمایندگان بانک مرکزی و دستگاه های ذیربط برای تأمین کالاهای اساسی ارائه کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده دغدغه و نگرانی برای تأمین کالاهای اساسی تا پایان سال وجود نخواهد داشت.

مدرس خیابانی همچنین گزارشی از میزان ذخایر برخی اقلام و کالاهای اساسی نظیر گندم، برنج، ذرت، کنجاله، شکر، دانه های روغنی و گوشت مرغ ارائه کرد و افزود: علی رغم همه محدودیت‌ها، خوشبختانه میزان ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت مطلوب قرار دارد و روند واردات به شکل مناسب در حال انجام است.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گزارشی از نیازهای ارزی برای تأمین واردات دارو ارائه کرد و خواستار تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای تأمین مواد اولیه تولید دارو و واردات اقلام و تجهیزات پزشکی شد.

  آزمایشات بالینی واکسن کرونا در چین آغاز شد

 کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی هم در این نشست به ارائه گزارشی از میزان تولید و روند ذخیره سازی محصولات کشاورزی پرداخت و دغدغه ها و نیازهای این وزارتخانه را برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ارائه کرد.

در این جلسه که رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند، راهکارهای تأمین ارز مورد نیاز واردات دارو و کالاهای اساسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد بانک مرکزی ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی را بر اساس اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و طبق برنامه زمان بندی، در اختیار این وزارتخانه قرار دهد.

همچنین در این نشست مقرر شد جلسات مرتبط با تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی به صورت هفتگی و مستمر با حضور دستگاه های ذیربط برگزار و گزارش های مربوط به نحوه تأمین کالاهای اساسی و دارو و نیز تأمین ارز مورد نیاز اقلام ضروری و میزان ذخایر دارو و کالاهای اساسی به طور مداوم ارائه شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)