برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ستاری: سرمایه‌گذاری در صندوق‌های پژوهش و فناوری سودآور است

سورنا ستاری روز دوشنبه در نشست اقتصادی دانش‌بنیان و جهش تولید خراسان جنوبی اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌های خوبی در بحث زیرساخت برای مراکز رشد بیرجند، فردوس و طبس انجام شده و چنانچه ساختمان‌های آماده‌ای در استان باشد برای پرداخت هزینه‌های بازسازی همکاری خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی برخی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در  بحث مالیات و بیمه نیز گفت: مباحث مالیات و بیمه قانون دارد و طبق تفاهم‌های انجام شده در این خصوص نباید از شرکت‌های دانش‌بنیان هزینه‌ای اخذ شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: در شهرهای بزرگ تامین اجتماعی شعبه مخصوص برای دانش‌بنیان دایر کرده که به تبصره‌ها آشنایی دارند لذا این کار در استان خراسان جنوبی نیز می‌تواند دنبال شود.

 وی تصریح کرد: ممکن است ارزیاب بیمه که کار شرکت دانش‌بنیان را انجام داده در حوزه صنعت یا معدن نیز کار کرده است اما باید ارزیاب شرکت‌های دانش بنیان خاص این حوزه باشند.

ستاری همچنین در خصوص مشکل سربازی فعالان حوزه دانش‌بنیان نیز گفت: بیش از ۲ هزار سرباز هم اکنون در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند که این از الطاف مقام معظم رهبری است چرا که سابقه نداشته کسی در شرکت خصوصی سربازی بگذراند اما با این اتفاق حمایت بزرگی از شرکت‌های دانش بنیان شده است.

وی با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تسهیلات نیز افزود: برای این مهم باید صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان تقویت شوند ولی معاون علمی و فناوری نیز از محل خط اعتباری این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری یادآور شد: در بحث هزینه‌های مراکز رشد استان خراسان جنوبی هم هر چه تفاهم شده سریع پرداخت خواهد شد.

  تلاش اصناف برای ادامه فعالیت زیر سایه کرونا

در این نشست تعدادی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان استان مشکلاتی از قبیل بیمه و مالیات، سربازی فعالان این بخش، تسهیلات مورد نیاز را مطرح کرده و خواستار پیگیری این مشکلات شدند.

سورنا ستاری که امروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد، با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی و مرکز اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، مرکز رشد و تیم‌های مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری بازدید کرد.

همچنین در ادامه این برنامه‌ها ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناور فردوس و مرکز نوآوری طبس به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و شرکت در نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به خراسان جنوبی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)