برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صادرات کالاهای غیرنفتی از بندرهای لنگه هفت برابر شد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: در این مدت نزدیک به ۵۰۰ هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی شامل میوه و تره‌بار و مواد معدنی از این بنادر به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

قاسم عسکری‌نسب روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با صادرات این میزان کالای غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش ۵۶۲ درصد صادرات در این بندرها بودیم.

وی ادامه داد: احداث پایانه صادراتی مواد معدنی برای بارگیری محموله‌های صادراتی نگهداری شده و ساخت پنج فروند رمپ بتنی و خاکی در راستای سرعت‌بخشی در روند تخلیه و بارگیری سبب شد تا هم اکنون به صورت همزمان پنج فروند شناور بارج، یدک کش و لندینگ کرافت با آبخور ۵.۵ متر بتوانند در این بندر پهلو گیری و کالاها ومحموله‌های تولیدی معادن منطقه را به جزایر استان وکشورهای حوزه خلیج فارس صادر کنند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه افزود: زیرساخت‌های بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالیت‌های تجاری تقویت شده و این بندر ازظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی برخوردار است.

عسکری‌نسب ابرازداشت: اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشورهای آسیای میانه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با مدیریت بر هفت بندر تجاری و مسافری بندرهای غرب هرمزگان شامل لنگه، حسینه، آفتاب وچارک(بخش خصوصی)، حمیران، معلم و شیو از انتهای محدوده بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و هم‌چنین در برگیری ۵۷۵ کیلومتر مرز دریایی از نقاط مهم مدیریت بر سواحل کشور محسوب می‌شود و علاوه بر ترانزیت کالا و مسافر، فعالیت صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را پشتیبانی می‌کند.

  آیا می‌توان بیماری‌ها را تنها از روی بازدم فرد تشخیص داد؟

شهرستان بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

مرکز بنادر غرب هرمزگان با مدیریت بر هفت بندر تجاری، مسافری و نظارت بر ۵۷۵ کیلومتر نوار ساحلی، از جمله بنادر با سابقه و پیشرو در زمینه تجارت کالا و جابجایی مسافر با کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و دومین مرکز مهم تجارت دریایی استان هرمزگان بعد از بندرعباس محسوب می شود که در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس واقع شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)