برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

وزیر جهاد کشاورزی: سیستم یکپارچه اطلاعات بخش کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

کاظم خاوازی روز سه‌شنبه در نشست با مدیران عامل تشکل‌های بخش کشاورزی خراسان رضوی با موضوع “نقش تشکلهای کشاورزی در جهش تولید” در محل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان گفت: با راه‌اندازی این سیستم تمام فعالان این حوزه می‌توانند اطلاعات خود را ارائه و با توجه به این اطلاعات برنامه‌ریزی دقیق و موثرتری انجام دهند.

وی افزود: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی باید کل زنجیره تولید از نهاده تا صادرات در اختیار وزیر جهادکشاورزی باشد. 

او یکی از علل سفرهای استانی خود را شنیدن درد دل فعالان حوزه کشاورزی برای رفع مشکلاتشان دانست و ادامه داد: مشورت با بزرگان و کشاورزان در تصمیم گیری‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های کاری من است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در کارگروه ملی مبارزه با کرونا مصوب شد که پنج رسته در بخش کشاورزی از جمله گل و گیاه و ماهیان زینتی مشمول دریافت تسهیلات شوند که در صدد هستیم رسته‌های دیگری را نیز به این جمع اضافه کنیم.

خاوازی از تشکیل شورای ملی راهبردی بهداشت و دام در کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: بخش خصوصی به صورت فردی و تشکلی در این شورا سهیم است تا به این ترتیب تمام تصمیم‌گیری‌ها صرفا از طرف وزارت جهاد کشاورزی نباشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: مهمترین رکن اساسی در حوزه ایجاد استقلال کشور بخش کشاورزی است که باید از فعالان این بخش حمایت واقعی صورت بگیرد.
حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر به مدیران عامل تشکل‌های بخش کشاورزی قول داد در آینده جلسه‌ای با حضور وزیر جهادکشاورزی برگزار کنند تا نمایندگان تشکل ها مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

  بازدید ۵۲۹ هزار گردشگر خارجی از منطقه آزاد ارس

وی ادامه داد: در همین راستا طی یک جدول زمان‌بندی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت نسبت به ارائه راهکار برای پاسخ به درخواستهای تشکلها اقدام خواهد شد.
در ادامه این نشست مدیران عامل تشکلهای بخش کشاورزی خراسان رضوی مسائل، مشکلات و درخواستهای خود را در رابطه با نهاده‌های کشاورزی، خوراک دام، صدور گل و گیاه، کارخانجات لبنی و تولیدات دام و طیور و بذر بیان کردند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)